۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
کد خبر: 55363482

گدمه آخرین روستای آسمان آباد چرداول است که در انتهای مسیر جادۀ چهارمله به سرابله و درست در محور اتصال جاده های فرعی وشنی به دامنۀ سرسبز بانکول قرار دارد.

گدمه روستایی بر فراز آسمان‌ها

به گزارش سلام نو، گدمه روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چرداول در استان ایلام است. در قسمت شرقی این روستا دره ای بسیار زیبا و دیدنی به نام دراوهه ر (دراوهر) واقع شده که دارای درختان انبوه و متنوع و طبیعتی زیبا از گلها و سبزینه های خیره کننده است، در فصل بهار این دره جلوۀ زیباییهاست.

گدمه روستایی بر فراز آسمان‌ها

گدمه آخرین روستای آسمان آباد چرداول است که در انتهای مسیر جادۀ چهارمله به سرابله و درست در محور اتصال جاده های فرعی وشنی به دامنۀ سرسبز بانکول قرار دارد. هر چند که برای رسیدن به بانکول ازروستای گدمه باید مسافتی بسیار کوتاه را طی نمود اما گذشتن و دیدن چشمه های فصلی خور خوره گه، ئنجیره گه (انجیره گه)، چالاوکو، قوتی ه گه (قوتگه)، دره های سرسبز په ل چه فت (پل چفت) و خه زا نه (خزانه گه) نه تنها خالی از لطف نیست بلکه هر عابر ورهگذری را بخصوص در فصل بهاربه وجد می آورد.

گدمه روستایی بر فراز آسمان‌ها

دراوهر که در دو کیلومتری جنوب شهر آسمان آباد واقع شده یکی از دره ‌های زیبا و دلنشین این منطقه است که از حیث دارا بودن طبیعت بکر جنگلی با درخت‌ های سر به هم پوشیده در تمامی فصول بخصوص فصل بهار پذیرای دوستداران طبیعت است. جمعیت این روستا بالغ بر هزار و صد نفر و دارای بیش از صد و پنجاه خانوار است. زبان و گویش مردم گدمه؛ کردی کلهری است که زبان تکلم تمام مردم آسمان آباد با همین لهجه و همین آواها می باشد. شغل اصلی مردم گدمه کشاورزی و دامداری است و مهمترین محصولات کشاورزی منطقه را گندم و جو؛ نخود و عدس تشکیل می دهد.

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید