۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
کد خبر: 55363481

اطراف منطقه را کوه‌ های قلاجه و پیوان از شمال و شمال غرب و کوه‌ های کتفیفگ بزرگ و کوچک "گه ‌وره و بوچگ" و بانکول از جنوب و جنوب شرق احاطه کرده‌اند.

از چرویر ایلام چه می‌دانید؟

به گزارش سلام نو، چرویر واقع در دو کیلومتری جنوب غرب شهر آسمان آباد از جاهای زیبا و دلنشین استان ایلام در شهرستان چرداول است که از نظر دارا بودن طبیعت بکر جنگلی با درختان انبوه و چشمه‌ های جوشان در تمامی فصول سال به ویژه بهار پذیرای دوستداران طبیعت است.

از چرویر ایلام چه می‌دانید؟

آسمان آباد منطقه‌ ای سیاحتی در شهرستان  چرداول است که دارای طبیعت زیبا و اماکن تاریخی است. اطراف منطقه را کوه‌ های قلاجه و پیوان از شمال و شمال غرب و کوه‌ های کتفیفگ بزرگ و کوچک "گه ‌وره و بوچگ" و بانکول از جنوب و جنوب شرق احاطه کرده‌ اند. پشته، دره گرمه، گم گم، کینی حفی، پویان، دم دریژ، گاکینی چرویر در قسمت جنوب غرب شهر با چشمه‌ های خروشان و جنگل های انبوه، در اوهر و … از مکانهای بسیار زیبا و دلنشین این منطقه می‌ باشد. شهر و قلعه‌ تاریخی گم گم واقع در کوه بانکول متعلق به شهر باستانی مهرگان فذق بوده و از مکانهای باستانی این منطقه است. تپه ‌های باستانی یا چغا از دیگر آثار تاریخی آسمان آباد است.

چرویر" آسمان آباد ایلام با آبشارهای خروشان و طبیعتی بکر در انتظار دوستداران  طبیعت+تصاویر- اخبار استانها تسنیم | Tasnim

تپه کل کل ۱ و ۲ و تپه چغالگان ۱ از آثار ملی منطقه‌ چرویر می ‌باشد. "چرویر" آسمان آباد با آبشارهای خروشان و طبیعتی بکر پذیرای گردشگران است. هوای این منطقه در بهار بسیار لطیف است و چشم هر بیننده ‌ای را نوازش می‌ دهد و برای گذراندن تعطیلات نوروزی می ‌تواند یکی از بهترین گزینه ‌های سفر باشد.

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید