۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
کد خبر: 55363461

آبگرم نوجین دارای دو چشمه آب گوگردی و استخر و آبشار پلکانی می باشد. عملیات اجرایی منطقه ای تفریحی، اقامتی، گردشگری، آب درمانی، آموزشی و نگهداری حیوانات اهلی  و حشی و پرورش ماهیان و آبزیان از طریق بخش خصوصی در این ناحیه آغاز شده است.

نوجین آبگرمی شگفت‌انگیز در فارس

به گزارش سلام نو، ایران از لحاظ تاریخی و طبیعی جاذبه های شگفت انگیزی دارد. چشمه های آبگرم در تمام نقاط ایران بویژه در مناطق کوهستانی اهمیت درمانی و گردشگری ویژه ای دارند. در این میان نوجین در شهرستان فراشبند استان فارس دارای آبگرم شناخته شده ای است که اکنون با فراهم شدن شرایط گردشگری مناسب به تفرجگاه محبوب این بخش از ایران زمین تبدیل شده است. با شما مروری بر این آبگرم خواهیم داشت.

نوجین آبگرمی شگفت‌انگیز در فارس

نوجین یکی از شهرهای استان فارس است که در بخش مرکزی شهرستان فراشبند واقع شده‌ است. فاصله نوجین از شهر کازرون حدود ۶۰ کیلومتر و از شهر فراشبند ۳۰ کیلومتر می ‌باشد. یکی از مناطق گردشگری نوجین چشمه آبگرم آن است که با داشتن قدمتی زیاد و تراوش از دل کوه به منطقه‌ ای زیبا جهت تفریح و شنا مبدل گردیده که در کنار اثرات درمانی، در جنوب شهر باعث پوشش گیاهی متنوع و حضور پرندگان و وحوش مختلف گردیده است.

آبگرم نوجین دارای دو چشمه آب گوگردی و استخر و آبشار پلکانی می باشد. عملیات اجرایی منطقه ای تفریحی، اقامتی، گردشگری، آب درمانی، آموزشی و نگهداری حیوانات اهلی  و حشی و پرورش ماهیان و آبزیان از طریق بخش خصوصی در این ناحیه آغاز شده است. از تمام نقاط استان فارس برای درمان به این منطقه مراجعه می کنند. در زمستان بخار عجیبی از این آب متساعد می شود و خواص شگفت انگیز آن باعث احساس آرامش و بهبود برخی بیماریهای مفصلی است، این آبگرم عمق زیادی ندارد.

نوجین آبگرمی شگفت‌انگیز در فارس


چشمه ‌های آبگرم در سراسر ایران و به ویژه در دامنه کوههای البرز و زاگرس پراکنده‌ اند و بسیاری از آبادیها به علت داشتن این ‌گونه چشمه ‌ها، شهرت و اهمیت یافته اند. آبگرم، چشمه ‌ای است که گرمای آب آن بیش از اندازه‌ های متعارف، و نوعا دارای برخی نمکها و مواد معدنی است و گاه اثر درمانی نیز دارد. این نوع آبها از اعماق زمین سرچشمه می ‌گیرد و معمولا از شکافهای سطح زمین با فشار بیرون می ‌تراود. برخی از این آبها به علت در بر داشتن پاره ‌ای مواد شیمیایی، دارای رنگ، بو یا مزه خاص هستند. برخی ترکیبات گوگرد (سولفور و سولفات) به آب رنگ شیری یا آبی می ‌دهند، و آبی که ئیدروژن سولفوره داشته باشد، بوی تخم‌ مرغ فاسد بخود می گیرد. آبگرمهای دارای ترکیبات آهن، رنگ سرخ یا اُخرایی و مزة گس دارند. نمکهای دیگر، مانند کلرور سدیم (نمک طعام) و یدور سدیم، آب را شور یا تلخ می کنند. آب چشمه ‌های آبگرم اغلب در گودالها یا حوضها و حوضچه‌ های طبیعی انباشته می ‌شود. گرداگرد این گودالها یا حوضها را سنگچین کرده یا با دیوارهای سنگی یا آجری محصور می‌ سازند و روی برخی حوضچه‌ ها، اطاقکی سرپوشیده بنا می ‌کنند.

نوجین آبگرمی شگفت‌انگیز در فارس

موقعیت مکانی

این آبگرم در شش کیلومتری شهر نوجین و تقریبا در ۳۵ کیلومتری شهر فراشبند، در مسیر فراشبند-کازرون واقع شده است.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید