برخی از تحلیلگران سیاسی برای روزنامه گلوبال تایمز نوشته‌اند که برد و باخت اوکراین برای آمریکا دیگر مهم نیست و ایالات متحده صرفا به دنبال دسترسی به اهداف و منافع خود است.

 آمریکا استراتژی خود در قبال اوکراین را تغییر داده است
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا؛ برخی از تحلیلگران سیاسی برای روزنامه گلوبال تایمز نوشته‌اند که برد و باخت اوکراین برای آمریکا دیگر مهم نیست و ایالات متحده صرفا به دنبال دسترسی به اهداف و منافع خود است؛ همچنین این کشور "سیاست خودخواهانه‌ای" را درخصوص سیاست خارجه اتخاذ کرده و با ارسال بیشتر تسلیحات به کی‌یف موجب طولاتی‌تر شدن جنگ می‌شود.

گلوبال تایمز در گزارشی نوشت، به نظر می‌رسد درگیری روسیه – اوکراین پایانی ندارد. از ابتدای این جنگ، ایالات متحده تسلیحات سنگین و پیشرفته به اوکراین ارسال کرده و همچنان به این روند ادامه می‌دهد و موجب تشدید این وضعیت می‌شود. آمریکا قطعا می‌داند که با طولانی‌تر شدن درگیری میان این دو کشور می‌تواند به اهداف خود برسد. تا زمانی که روسیه و اوکراین به صلح نرسند، روسیه تضعیف می‌شود و با بلاتکلیفی بیشتری روبرو خواهد شد.

«ژو لیانگ»، دانشیار روابط بین‌الملل در دانشگاه مطالعات بین‌المللی پکن به گلوبال تایمز گفت که هدف ایالات متحده از ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین تغییر کرده است.

وی افزود: ایالات متحده درخصوص کمک‌ به اوکراین از هدف اصلی خود دور شده است. در واقع، آمریکا منافع ملی خودش را در نظر می‌گیرد و کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین با هدف استراتژیک آن یعنی مبارزه برای قدرت جهانی تنظیم شده است.

"خودخواهی" همیشه یکی از نمادهای سیاست خارجه آمریکا بوده است و درگیری مداوم اوکراین بهترین مثال آن است. ایالات متحده با چنین رویه‌ای، مسئولیت توسعه کشورهای به اصطلاح "متحد" و یا "شریک" را به گردن نمی‌گیرد و حتی به مردم این کشورها هم فکر نمی‌کند. همزمان با درگیری اوکراین و ادامه این بحران، آمریکا به جای اینکه نقش کلیدی را درخصوص حل‌وفصل اختلافات ایفا کند، برعکس، آتش این درگیری‌ها را شعله‌ورتر می‌کند و مانع رسیدن صلح میان روسیه و اوکراین می‌شود.

به عبارت دیگر، ایالات متحده از بحران اوکراین سوءاستفاده می‌کند تا هژمونی خود در جهان را حفظ کند. رهبری جهانی آمریکا از پیش متزلزل شده است. از خروج آمریکا از سوریه، افغانستان تا به همین درگیری و جنگ اوکراین همه بیانگر این است که این کشور (آمریکا) صرفا به دنبال منافع خود است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه طی مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی روسیا-۱ هشدار داد که اگر ایالات متحده موشک‌های دوربرد به کی‌یف ارسال کند، روسیه به اقدام علیه "اهداف جدید" خواهد پرداخت؛ وی همچنین خاطرنشان کرد که ارسال تسلیحات به کی‌یف صرفا این درگیری را طولانی‌تر می‌کند.

این اظهارات ولادیمیر پوتین پس از آن مطرح شد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که سامانه‌های موشکی پیشرفته و دوربرد را به اوکراین ارسال خواهد کرد. پوتین اشاره‌ای نکرد که منظور او از "اهداف جدید" دقیقا چیست. «سونگ ژونگ‌پینگ»، کارشناس نظامی مستقر در پکن به گلوبال تایمز گفت که این اهداف می‌تواند هم در داخل و هم در خارج اوکراین باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید