بشار آتشگاه، آبشاری است که در شهرستان لردگان، در فاصلهٔ ۴۰ کیلومتری شهر لردگان و ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد و ۲۰ کیلومتری روستای سردشت واقع شده است.

آشنایی با آتشگاه آبشار مینیاتوری ایران

به گزارش سلام نو، آبشار آتشگاه از زیباترین آبشارهای ایران است. این آبشار زیبا که به آبشار مینیاتوری شهرت دارد یکی از بی ‌نظیرترین جاذبه‌ های طبیعی و گردشگری به شمار می‌ رود  که با حرکت مواج خود سکوت منطقه را می‌ شکند و بی ‌بدیل‌ ترین جلوه‌ های طبیعی را رقم می‌ زند.

آشنایی با آتشگاه آبشار مینیاتوری ایران

روستای آتشگاه که خاطرات سرداران عیلامی را به یاد می ‌آورد،‌ دره‌ای تنگ و زیبا با خصوصیات بکر و طبیعی است. در میان دره، نهر خروشانی جاری است و سنگ‌های آهکی و گچی و درختان کهنسال گردو، چنار، بلوط و زبان‌ گنجشک پیرامون آن را فرا گرفته ‌اند و شیب زیاد و پستی و بلندی ‌های جابجای آن آبشارهای متعددی را در طول ۳ کیلومتر ایجاد کرده است. در فاصلهٔ‌ ۲۰۰ متری دو آبشار نسبتاً بزرگ که هر هفته در ایام تعطیل پذیرای مسافران خود نمایی می ‌کنند.

آشنایی با آتشگاه آبشار مینیاتوری ایران


آبشار آتشگاه لردگان در موقعیت جغرافیایی E۵۱۰۰۲۷ N۳۱۱۴۴۴ در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. آبشار آتشگاه، آبشاری است که در شهرستان لردگان، در فاصلهٔ ۴۰ کیلومتری شهر لردگان و ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد و ۲۰ کیلومتری روستای سردشت واقع شده است. این آبشار در دره‌ای به طول سه کیلومتر قرار گرفته که مسیر آن از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان پوشیده از فضایی سرسبز است که انواع درختان و گیاهان جنگلی را شامل میشود. شیب زیاد و پستی و بلندی ‌های دره، آبشارهای کوچک متعددی را ایجاد کرده‌است. رود خرسان نیز که از سرچشمه‌ های اصلی رودخانه بزرگ کارون و از ارتفاعات برف گیر دنا و زاگرس مرکزی در جنوب استان اصفهان و شمال کهگیلویه و بویر احمد میباشد، پس از الحاق چندین رود و چشمه دیگر در چهار محال و  بختیاری وارد استان خوزستان می ‌شود.

آشنایی با آتشگاه آبشار مینیاتوری ایران

شیب زیاد و پستی و بلندی های دره، آبشارهای متعددی را ایجاد کرده است. دره مشتمل بر ۷ آبشار اصلی است که هرکدام زیبایی خاص خود را دارد. پیوند عناصر زیبای طبیعی مانند دره، سبز زار و اقلیم مناسب، فضای بسیار فرح بخشی را جهت تفرج در این مکان فراهم آورده است. درختان بلوط و چنار مسیر آبشار تا محل اتصال به رودخانه خرسان، چنان این منطقه را مزین کرده‌اند که آتشگاه به یکی از دیدنی ‌ترین مناطق گردشگری استان چهارمحال و بختیاری تبدیل شده است. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری می ‌یابد که بدانیم این منطقه به خوزستان گرمسیر نیز نزدیک است و به همین دلیل در تمامی طول سال پذیرای طبیعت ‌گردان و گردشگران است. رودخانه خرسان یکی از پرآب ‌ترین سرشاخه‌ های کارون بزرگ است که پس از حرکت از کوه‌ های دنای سمیرم وارد شهرستان لردگان شده و در نهایت به دریاچه سد کارون ۳ خوزستان می ریزد.

آشنایی با آتشگاه آبشار مینیاتوری ایران

این منطقه آب و هوایی معتدل متمایل به گرم دارد و در میان دره، هوای منطقه به شدت خنک شده  و کمی استراحت در آن خستگی راه را از تن  به در می‌ کند.

در منطقه پارکینگهای خصوصی وجود دارد که کسانیکه به قصد دیدن آبشارها به منطقه میروند از آنها استفاده میکنند. البته مکان پارک خودروها به صورت محوطه هایی درست شده است که شامل سکوی نشیمنگاه و همچنین دستشویی و حمام هم میباشد.
هزینه پارکینگ از صبح تا غروب ۲۰ هزار تومان میباشد و اگر بخواهید شب هم ماشین در پارک بماند باید ۴۰ هزار تومان پرداخت کنید.

آشنایی با آتشگاه آبشار مینیاتوری ایران


جاذبه‌های گردشگری منطقه

چشمه برم، چشمه سندگان، امام‌زاده شهسوار در ۴۵ کیلومتری باختر لردگان، امام‌زاده جعفر در ۵ کیلومتری باختر لردگان و امام‌زاده حسن در ۷۵ کیلومتری خاور لردگان هم از دیگر دیدنی های این منطقه هستند.

مسیر دسترسی

این آبشار در چهل  کیلومتری شهر لردگان، پس از روستاهای میلاس و سردشت شوش در روستای آتشگاه قرار  گرفته است.

آشنایی با آتشگاه آبشار مینیاتوری ایران

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید