سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: سازمان ملل از اسرائیل و لبنان می‌خواهد که یک گام به جلو برداشته و اختلافات دریایی خود را حل کنند.

تاکید سازمان ملل بر ازسرگیری مذاکرات دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، در شرایطی که در روزهای اخیر تنش‌های دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی افزایش یافته، سخنگوی سازمان ملل بر لزوم ازسرگیری مذاکرات در زمینه ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف تاکید کرد.

به نقل از اسپوتنیک، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد امروز سه‌شنبه درباره تنش‌های دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی اعلام موضع کرد.

وی با اشاره به لزوم ازسرگیری مذاکرات درباره ترسیم مرزهای دریایی، افزود: سازمان ملل از اسرائیل و لبنان می‌خواهد که یک گام به جلو برداشته و اختلافات دریایی خود را حل کنند.

این در حالی است که در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی در اقدامی تحریک‌آمیز یک سکوی استخراج گاز در میدان گازی کاریش که در آب‌های سرزمینی لبنان قرار دارد، مستقر کرده است.

این مساله با واکنش مقامات لبنانی مواجه شده و آنها از میانجیگر آمریکایی خواسته‌اند که مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی که با حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود، ازسرگرفته شود.

عبدالله بوحبیب وزیرخارجه لبنان روز گذشته پس از دیدار با نبیه بری رئیس پارلمان این کشور تاکید کرد: ورود کشتی یونانی به میدان گازی کاریش یک چالش جدی برای لبنان محسوب می‌شود، چون هنوز مرزهای دریایی به طور نهایی تنظیم شده است.

وی البته به این مساله اشاره کرده بود که لبنان خواهان جنگ نیست اما بر لزوم تعیین نهایی مرزهای دریایی خود تاکید دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید