قدمت این روستا در چهارطاقی باشکوه ساسانی کوه‌ شیر نهفته، قلعه کوه ‌شیر راز حاکمان قدیمی منطقه را دل خود پنهان کرده، مزرعه زرشک نمونه یک مزرعه اختصاصی در قدیم را به رخ می‌ کشد، غار اژدها کوه ‌شیر نوری در قلب تاریکی و بهشتی برای عاشقان ماجراجو است.

چهارطاقی شیرکوه مقصدی مناسب برای گردشگری

به گزارش سلام نو، چهارطاقی شیرکوه (پاکوه/سپرو) مربوط به دوره ساسانیان است و در شهرستان نائین، روستای سپرو واقع شده است. این مکان تاریخی در ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۲۲۲ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

آتشکده سپرو،‌ در روستای سپرو در ۳۰ کیلومتری شمال ‌غرب شهر نایین بر فراز شیرکوه جا خوش کرده است. این آتشکده که مردم محلی به آن «چهاردری» نیز می ‌گویند، در لیست آثار باستانی متعلق به دوران ساسانیان ثبت شده و مرمت شده است.

چهارطاقی شیرکوه مقصدی مناسب برای گردشگری

سهیل و سپرو یک منظومه روستایی هستند که از ظرفیت‌ های طبیعی و تاریخی بالایی برای گردشگری برخوردارند، قدمت این روستا در چهارطاقی باشکوه ساسانی کوه‌ شیر نهفته، قلعه کوه ‌شیر راز حاکمان قدیمی منطقه را دل خود پنهان کرده، مزرعه زرشک نمونه یک مزرعه اختصاصی در قدیم را به رخ می‌ کشد، غار اژدها کوه ‌شیر نوری در قلب تاریکی و بهشتی برای عاشقان ماجراجو است. اینها تنها بخشی از ظرفیت ‌های گردشگری سهیل و سپرو است.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید