مساحت این بنا در حدود ۵۰ مترمربع می باشد و در حدود ۱۵۰ سال قبل این بنا کاربری اصلی خود را از دست داد و از آن زمان تا حدود ۳۰ سال قبل به عنوان زورخانه و مکانی برای انجام ورزشهای باستانی استفاده می شد ولی از حدود سی سال پیش تا کنون این مکان به صورت متروکه درآمد.

از زورخانه فریدون نایین چه می‌دانید؟

به گزارش سلام نو، بنای نواقلی کلوان نایین در گذشته برای اخذ گمرکات از مسافران و کاروانها استفاده می شد و بعد ها بعنوان مکانی برای انجام ورزش های باستانی مورد استفاده قرار گرفت و امروزه نیز با نام زورخانه فریدون نایین دایر است.

از زورخانه فریدون نایین چه می‌دانید؟

بنای نواقلی نایین در محله کلوان قراردارد. چون این بنا در کنار یکی از دروازه های شهر قرارداشته از آن برای اخذ گمرکات از مسافران و کاروانها استفاده می شده است. مساحت این بنا در حدود ۵۰ مترمربع می باشد و در حدود ۱۵۰ سال قبل این بنا کاربری اصلی خود را از دست داد و از آن زمان تا حدود ۳۰ سال قبل به عنوان زورخانه و مکانی برای انجام ورزشهای باستانی استفاده می شد ولی از حدود سی سال پیش تا کنون این مکان به صورت متروکه درآمد.

موزه میراث پهلوانی بیرجند

تا اینکه در سال ۱۳۸۷ مرمتهای بنا توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین انجام گردیده و دوباره تبدیل به محل ورزش های باستانی گردید. این بنا هم اکنون در تملک اداره میراث فرهنگی شهرستان نایین قرار دارد.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید