۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 55363368

محسن زارعی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره لو رفتن سوالات امتحانات نهایی توضیح داد.

سوالات امتحانات نهایی لو رفت؟!

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم،  رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره انتشار تصاویر سوالات امتحانات نهایی در برخی گروه‌های تلگرامی توضیح داد.

برخی افراد در فضای مجازی از لو رفتن سوالات امتحانات نهایی خبر داده و اعلام کردند: «ساعت ۸.۳۰ رمز تکثیر سوالات آمد و ساعت ۸.۱۵ سوالات در گروه‌های مجازی بود.»

در همین رابطه محسن زارعی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره لو رفتن سوالات امتحانات نهایی اظهار کرد: افرادی که مدعی لو رفتن سوالات امتحانات نهایی هستند، آن را ثابت کنند. اینافراد اگر مستنداتی برای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی دارند، آن را به رسانه‌ها ارائه دهند.

وی گفت: امکان لو رفتن سوالات امتحانات نهایی وجود ندارد. چراکه سوالات به صورت رمزشده به حوزه‌های امتحانات نهایی و رمز سوالات ۵ دقیقه قبل از آزمون ارسال می‌شود. بنابراین هیچ فردی به آن دسترسی ندارد. همچنین طراحان سوالات در قرنطینه هستند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره توزیع سوالات امتحانات نهایی در برخی از کانال‌های تلگرامی گفت: در یک مورد که بنده بررسی کردم، برخی کانال‌های تلگرامی ساعت ۵.۳۰ صبح فایلی را ارسال و اعلام کردند که رمز را بعداً ارسال می‌کنیم، ساعت ۸.۳۰ صبح رمز را ارسال کردند اما فایل را ادیت کرده و با فایل جدید جایگزین کردند، فایل جدید هم تصویر سوالاتی بود که برخی دانش‌آموزان به صورت محدود سر جلسه امتحان عکس گرفته بودند. به عنوان مثال در امتحان قبلی، در کل حوزه‌های امتحانات نهایی یک دانش‌آموز از سوالات عکس گرفت و منتشر کرد که این تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

وی گفت: اگر افراد مستنداتی برای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی دارند، آن را به رسانه‌ها ارائه دهند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید