سناتورهای دو حزب آمریکا درخواست کردند که وزارت خارجه از تحقیقات شفاف و کامل برای این پرونده اطمینان حاصل نماید.

درخواست ۲ سناتور آمریکایی از بلینکن: عامل شهادت شیرین ابوعاقله باید پاسخگو باشد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سناتورهای آمریکایی با ارسال نامه ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا خواستار آن شدند تا دولت واشنگتن ضمن انجام تحقیقات کامل و شفاف در این زمینه، عامل شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار آمریکایی- فلسطینی شبکه الجزیره به دست نیروهای اسرائیلی را مسئول و پاسخگو بشناسد.

میت رامنی از سناتورهای برجسته حزب جهوریخواه و جان آساف سناتور دموکرات ایالات متحده آمریکا در این نامه خواستند واشنگتن عامل شهادت ابوعاقله که طبق تحقیقات صورت گرفته رژیم صهیونیستی اعلام شده را پاسخگو بداند.

در این نامه که در وبسایت رسمی آساف انتشار یافته، این دو سناتور آمریکایی از شهادت این روزنامه نگار که در تاریخ ۱۱ مه (۲۱ اردیبهشت) در حال تهیه گزارش نزدیک شهر جنین در کرانه باختری هدف گلوله قرار گرفت به شدت ابراز ناراحتی کردند.

سناتورهای دو حزب آمریکا درخواست کردند که وزارت خارجه از تحقیقات شفاف و کامل برای این پرونده اطمینان حاصل نماید. این دو همچنین کشتن یک خبرنگار هنگام تهیه گزارش در منطقه درگیری را غیرقابل قبول دانستند.

رامنی و آساف در این نامه بر اجرای عدالت در مورد شهادت خبرنگار زن الجزیره تاکید کرده و خواستار به روز رسانی دقیق درباره پیشرفت این مساله ظرف ۳۰ روز آینده شدند.

نتیجه تحقیقات رسمی تشکیلات خودگران فلسطین در روز ۵ خرداد نشان می دهد که یک سرباز اسرائیلی در یک جنایت جنگی خبرنگار الجزیره را به شهادت رسانده است.

پس از شهادت ابوعاقله، بسیاری از کشورهای دنیا به صورت رسمی این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آن را یک جنایت جنگی خواندند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید