طبق گزارش رسانه‌های سوئدی، رییس‌جمهور ترکیه شرط پذیرش سوئد به عنوان عضوی از ناتو را اخراج وزیر دفاع این کشور اعلام کرده است.

اردوغان خواستار برکناری وزیر دفاع سوئد شد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از پایگاه خبری احوال نوشت: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به دلیل اینکه «پیتر هولتکویست»، وزیر دفاع سوئد در دسامبر ۲۰۱۱ در یکی از جشن‌های گروه "حزب کارگران کردستان" (پ‌ک‌ک) در شهر "بورلانگ" حضور داشته، از نخست وزیر سوئد خواست تا این وزیر را اخراج کند.

گفته می‌شود که یکی از کارمندان وزیر دفاع سوئد نیز در سپتامبر ۲۰۱۲ هنگام رقص با شبه‌نظامیان کرد در یک اردوگاه آموزشی در عراق مشاهده شده بود. هولتکویست در آن برهه عضو پارلمان سوئد و رئیس کمیته دفاعی بود.

این در حالیست که وزیر دفاع سوئد مدعی است که "صرفا حامی صلح بوده" و از گروه‌های "تروریستی حمایت نمی‌کند و از آن‌ها فاصله می‌گیرد."

سوئد و فنلاند اخیرا و علی‌رغم هشدار روسیه درخواست خود برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو را ارسال کرده‌اند. فنلاند به عنوان یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی، بالغ بر هزار کیلومتر مرز با روسیه دارد و اولین کشور دارای مرز مشترک با روسیه است که به ناتو ملحق خواهد شد.

در این میان، ترکیه به‌ عنوان یکی از اعضای ناتو اعلام کرده به‌دلیل حمایت این دو کشور از گروه‌های "تروریستی" نظیر پ‌ک‌ک، با عضویت آن‌ها در ناتو مخالفت می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید