جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور در اعتراض به افزایش ۱۰ درصدی حقوق، در تبریز، زنجان، اصفهان، ساری و چند شهر دیگر تجمع کردند.

 تجمع بازنشستگان در چند شهر در اعتراض به افزایش ۱۰ درصدی حقوق / فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، برخی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در اعتراض به افزایش حقوق ۱۰ درصد + ۶۵۰ هزار تومانی حقوق مستمری‌بگیران، امروز در تبریز و چند شهر دیگر تجمع کردند.

در تبریز اعتراض حدود هزار تن از بازنشستگان از مقابل اداره کل تأمین اجتماعی آغاز شد و از خیابان آبرسان به مقابل استانداری ختم شد. 

پلیس، بازنشستگان را در مسیر این اعتراض مسالمت‌آمیز تا میدان شهدای تبریز همراهی کرد.

فیلم | تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی در چند شهر | معترضان: تورم ۱۰۰ درصد، افزایش حقوق ۱۰ درصد

در زنجان نیز بازنشستگان تأمین اجتماعی در تجمع حدود ۱۰۰ نفری به اعتراض پرداختند. در شیراز، کرمانشاه و بجنورد نیز تجمعات مشابه در مقابل ادارات کل تأمین اجتماعی مخابره شده است. 

«بازنشسته بیدار است، بر حق خود آگاه است»،‌ «نیروی انتظامی، حمایت، حمایت» «هزینه‌ها دلاریه، حقوق ما ریالیه»، «تورم ۱۰۰ درصد، افزایش ۱۰ درصد»‌ از جمله شعارهای مردم در تجمعات امروز بود.

در شهرهای اصفهان و ساری نیز تجمع تعدادی از بازنشستگان گزارش شده است.

فیلم | تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی در چند شهر | معترضان: تورم ۱۰۰ درصد، افزایش حقوق ۱۰ درصد

دیروز با اعلام وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی حداقل حقوق بازنشستگان ۵۷.۴ درصد افزایش یافت و ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان اعلام شد.

این افزایش حقوق طبق مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱ برای سایر سطوح ۱۰ درصد تعیین شده است. وزارت کار اعلام کرد برای حقوق‌های زیر ۱۰ میلیون تومان، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان نیز به به منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران به حقوق سال جازی از خرداد اضافه خواهد کرد. 

گفتنی است بازنشستگان تأمین اجتماعی خواستار افزایش حقوق به میزان نرخ تورم هستند، اما دولت، مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی برای غیرحداقل‌بگیران را اجرا نکرده است. 

بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی خواهان افزایش (۳۸ درصدی + ۵۱۵ هزار تومان) سایر سطوح طبق مصوبه شورای عالی کار و تأمین اجتماعی هستند. آنها می‌گویند قرار بود حقوق‌ها در سایر سطوح درآمدی به‌ جز حداقل‌بگیرها ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا کند که این قانون رد شد و طبق اخبار منتشرشده تنها ۱۰ درصد به حقوق‌ها اضافه می‌شود که با تورم رو به افزایش در کشور هم‌خوانی ندارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید