برای این افراد، این گونه گردهمایی‌ها صرفا برای تقسیم غذا برگزار نمی‌شود، بلکه به اشتراک گذاری عشق، صمیمیت و شادی است. سانکارا خاطره خود را از چنین گردهمایی‌هایی برای ما اینگونه تعریف می‌کند:

لحظات به یادماندنی در سفر به ایران از دید توریست‌های خارجی

دیوید باکر

لحظات به یادماندنی در سفر به ایران از دید توریست‌های خارجی

سلام نو-سرویس گردشگری: بخشی از بازدید و شناخت یک مکان از طریق سخنان مردم محلی آشکار می‌شود. تصور کنید که هیچ مانعی وجود نداشته باشد و بتوانید با مردم محلی صحبت کنید و ایده‌های آنها را درک کنید. چقدر خوب است که از طریق مناظره و بحث با آنها، اطلاعات آنها را در مورد تاریخ، عادات و عملکرد روزمره فرهنگ خود بشنویم. دیوید می‌گوید که چنین گفتگوهایی با ایرانیان می‌تواند لذت بخش باشد.

دیوید می‌گوید: لحظه مورد علاقه من در سفر به ایران، رانندگی در دریاچه نمک بود. ما کسی را ندیدیم، خلوت و آرام بود. حتی نمی‌دانستیم که قرار است آنجا باشیم یا نه. ولی عالی بود اما چشمگیرتر از کشورایران، مردم آن هستند. ایرانی‌ها خیلی صمیمی هستند و به این که اهل کجا هستید و به تجربیاتتان علاقه دارند. ملاقات با دوستان یا پیدا کردن دوستان جدید، داشتن یک بحث جالب در ایران بسیار آسان است. بچه‌های باهوش زیادی در ایران وجود دارند که درباره هرچیزی بحث خوبی با شما خواهند داشت.

پاتریشا و برونو

لحظات به یادماندنی در سفر به ایران از دید توریست‌های خارجی

قطعا می‌دانید که بهترین راه برای آشنایی با فرهنگ هرجایی از دنیا، تجربه کردن و دیدن سبک زندگی است. طعم سبک زندگی ایرانی در حالی که در شهر گشت و گذار می‌کنید، روز را سپری می‌کنید و با آنها غذا می‌خورید، لحظات شگفت انگیزی را در خاطر شما ایجاد می‌کند، همانطور که برای پاتریشیا و برونو این کار را کرد.

به لطف خانه‌های ایرانی، ما این فرصت را به دست آوردیم که کشور را از دید ساکنان محلی تجربه کنیم. در یزد ، ما را به گشت و گذاری به یاد ماندنی بردند و در هر وعده غذایی، غذاهای جدید را کشف کردیم و از آن لذت بردیم. در شیراز ساعت‌ها بحث و تبادل نظر و آموختن از فرهنگ یکدیگر را داشتیم. صرف نظر از شهری که به آن سفر کرده‌ایم یا بناهای تاریخی یا مساجدی که بازدید کرده‌ایم، ایرانی‌ها به ما خوش‌آمدگویی می‌گفتند و ما از اقامت دو ماهه خود به‌طور کامل لذت می‌بردیم.

سانکارا

لحظات به یادماندنی در سفر به ایران از دید توریست‌های خارجی

با یافتن دوستان و ملاقات با افراد جدید در ایران، دعوت‌نامه‌های زیادی برای اقامت با آنها در خانه‌هایشان دریافت خواهید کرد. ایرانی‌ها به میزبانی و دعوت از مهمان علاقه دارند. این بخشی از فرهنگ آنهاست و در طبیعت آنها ریشه دارد که گردهمایی های خانوادگی برگزار کنند تا هرچه دارند با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. برای این افراد، این گونه گردهمایی‌ها صرفا برای تقسیم غذا برگزار نمی‌شود، بلکه به اشتراک گذاری عشق، صمیمیت و شادی است. سانکارا خاطره خود را از چنین گردهمایی‌هایی برای ما اینگونه تعریف می‌کند:

دعوت شدن به یک خانه ایرانی و زندگی، غذا خوردن و مهمانی با آنها به مدت ۴ روز باید بهترین لحظه سفر من به ایران باشد. من میل آنها به شعر، عشق آنها به هنر، وسواس آنها به چای، دوستی فوق العاده آنها را دیدم و مهمتر از همه دیدم که آنها چگونه می‌خواهند با دنیا یکی شوند.

اینس

لحظات به یادماندنی در سفر به ایران از دید توریست‌های خارجی

اینس در مورد تجربه خود از اقامت در ایران با خانواده‌های محلی می‌گوید: بهترین لحظه سفر من، میزبانی دوست‌داشتنی‌ترین خانواده‌ای بود که تا کنون داشته‌ام. آنها فوق العاده مهربان و مهمان نواز بودند و بهترین جاهای شیراز را به ما نشان دادند. برای همیشه سپاسگزار آنها خواهم بود.

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رسول IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    متأسفانه خارجی‌ها از مهمان‌پذیری ایرانی‌ها سوءاستفاده می‌کنند و از هزینه‌هایی که بید برعهده بگیرند طفره می‌روند. این گرایس سبب می‌سود که بسیاری از ذی‌نفعان که هزینه کردند و امید دارند از این را درامدیداشته باشند دچار خسران می‌شوند. بوم‌گردی‌هی، غذاخوری‌ها، آژانس‌ها و هتل‌ها از جمله این موارد هستند. بحث امنیتی هم سر جای خودش. ای کاش همین میزبانان به کشورهای دیگر مسافرت می‌کردند تا ببیند همین مهمانان خوش‌رو در کشور خودشان چگونه‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید