آنها چندین برنامه مطالعاتی زیست محیطی مانند مدرک در علوم محیطی، دکترا در تحقیقات فضا و آب و هوا و مدیریت منابع آب دارند. این دانشگاه برنده جایگاه برتر سبزترین پردیس کالج در اسپانیا شده است.

سرسبزترین دانشگاه‌های جهان + عکس

سلام نو پلاس: کالج‌ها موظفند یک آگاهی سبز را در بین دانش‌آموزان خود ایجاد کنند. آنها کسانی هستند که رهبران آینده، پزشکان، مهندسان، نویسندگان، دانشمندان و هنرمندان را آموزش می‌دهند و جوانان در حالی که در محیطی دوستدار محیط زیست تحصیل می‌کنند به احتمال زیاد سعی می‌کنند عامل سبز را در کار و سبک زندگی خود بگنجانند. بسیاری از دانش‌آموزان نیز فعالانه به دنبال پردیس‌های سبز می‌گردند، زیرا از قبل نسبت به مسئولیت زیست ‌محیطی خود کاملا آگاه هستند. در اینجا فهرستی از برخی از سبزترین پردیس‌های دانشگاهی جهان است که شیوه‌های پایداری خود را تقویت کرده‌اند:

۱. دانشگاه کالیفرنیا دیویس

سرسبزترین دانشگاه‌های جهان + عکس

این دانشگاه در زمینه زباله، حمل و نقل، زیرساخت و تنظیمات امتیاز بالایی کسب می‌کند. هدف بلندپروازانه آن این است که تا سال ۲۰۲۵ کربن خنثی شود. احتمالا این کالج بهترین کالج سبز در جهان است، زیرا تقریبا در هر زمینه‌ای از پایداری به تعهدات خود عمل کرده است.

ساختمان‌های جدید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در انرژی و آب کارآمد باشند و بیشتر زباله‌ها بازیافت می‌شوند. ساختمان‌های قدیمی‌تر با فناوری سازگار با محیط‌زیست مجهز می‌شوند تا آنها را در مصرف انرژی کارآمدتر کنند. دانش‌آموزان و کارکنان برای رسیدن به محوطه دانشگاه پیاده‌روی می‌کنند و از دوچرخه‌های برقی یا وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند.

۲. دانشگاه ناتینگهام

این دانشگاه یکی از سبزترین پردیس‌های دانشگاهی جهان است. این کالج بهترین کالج سبز در اروپا و بریتانیا است. این بالاترین امتیاز را برای شاخص‌های تغییر اقلیم و انرژی خود دارد. حمل و نقل و بازیافت در تلاش‌های سبز کالج نقش اساسی دارند. محوطه زیبای محوطه سازی شده دارای باغ‌های متعدد و دریاچه‌های جذاب است. پردیس برنده جوایز پایداری بسیاری شده است. دانش آموزان برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند تا مردم را در مورد پایداری آگاه کنند.

۳. دانشگاه آلکالا، اسپانیا

سرسبزترین دانشگاه‌های جهان + عکس

CoolMyPlanet به دلیل ابتکارات مختلف پایدار سازگار با محیط زیست، رتبه سوم را در سبزترین محوطه دانشگاهی جهان به دانشگاه آلکالا اعطا کرده است. این دانشگاه روش‌های سبز زیادی از جمله بازیافت، حمل و نقل، آب و بهره وری انرژی دارد که آن را به یکی از برترین دانشگاه‌های پایدار در سراسر جهان تبدیل کرده است.

آنها چندین برنامه مطالعاتی زیست محیطی مانند مدرک در علوم محیطی، دکترا در تحقیقات فضا و آب و هوا و مدیریت منابع آب دارند. این دانشگاه برنده جایگاه برتر سبزترین پردیس کالج در اسپانیا شده است.

۴. دانشگاه رافائل لاندیوار، گواتمالا

این دانشگاه به دلیل مدیریت منابع زیست محیطی در دسترس به بهترین شکل، تحسین بسیاری را به دست آورده است. این به یک ایده آل برای سایر دانشگاه‌های گواتمالا تبدیل شده است.

۵. دانشگاه نانگ یانگ، سنگاپور

سرسبزترین دانشگاه‌های جهان + عکس

استودیو توماس هیترویک یک ساختمان سازگار با محیط زیست را در دانشگاه نانگ یانگ طراحی کرد که "مرکز یادگیری" نام دارد. دانش‌آموزان نام آن را "برج‌های دیم سام" گذاشته‌اند، زیرا این ساختمان به مجموعه‌ای از سبدهای بامبو شباهت دارد که در آن‌ها مقداری کم، رنگ ساخته می‌شود. جلو و پشتی وجود ندارد اما ورودی‌ها در پنج سطح گسترده شده‌اند.

دانش آموزان فضاهایی برای مطالعه و تعامل با یکدیگر دارند. این شرکت با کارشناسان پایداری CPG و معمار اول اسمیت کار کرد تا اطمینان حاصل کند که آنها ساختمانی پایدار را طراحی کرده‌اند که استانداردهای بسیار بالای سنگاپور در مورد Green Mark Platinum را برآورده می‌کند.

جالب‌ترین چیز در مورد ساختمان این است که تهویه هوا ندارد. در عوض از آب سرد دستگاهی که در قسمت بیرونی ساختمان قرار دارد، از طریق لوله‌ها استفاده می‌کند. هوای سرد از طریق همرفت در سراسر ساختمان به گردش در می‌آید.

فضای باز وسیعی از طریق دهلیز مرکزی وجود دارد. گیاهان متعددی در هر سطح کاشته شده‌اند که در نهایت به یک پرده سبز تبدیل می‌شوند. کالج ننگ یانگ یکی از سبزترین پردیس‌های دانشگاهی جهان است، زیرا توانسته روح پایداری را به تصویر بکشد.

۶. دانشگاه دانمارک

فانوس سبز اولین ساختمان عمومی بدون کربن در دانمارک است که بخشی از دانشگاه دانمارک است. این ساختمان انرژی خود را از طریق انرژی خورشیدی، گرمایش منطقه‌ای و پمپ‌های حرارتی تولید می‌کند. این منجر به انتشار کربن صفر و کاهش چشمگیر ردپای کربن می‌شود. دانشگاه دانمارک به دلیل استفاده از نور محیط و تهویه طبیعی و فرآیند منحصر به فرد تولید انرژی سبز در فهرست سبزترین محوطه دانشگاهی جهان قرار دارد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید