وزیر خارجه روسیه، در جریان کنفرانسی خبری اعلام کرد که کشورهای حوزه بالکان که کوشش می‌کنند مانع از سفر وی به صربستان می‌شوند، حق حاکمیت را از این کشور سلب کرده‌اند.

کشورهای همسایه صربستان حریم هوایی را به روی هواپیمای لاوروف بستند
به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، وزیر خارجه روسیه از مانع‌تراشی کشورهای حوزه بالکان در برنامه سفر وی به صربستان، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش  اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، امروز -دوشنبه- در جریان کنفرانسی خبری اعلام کرد که کشورهای حوزه بالکان که کوشش می‌کنند مانع از سفر وی به صربستان می‌شوند، حق حاکمیت را از این کشور سلب کرده‌اند.

وی در این‌باره بیان داشت: «کشوری مستقل از حق خود برای پیشبرد سیاست خارجی‌اش محروم شده است. فعالیت‌های بین‌المللی صربستان در رابطه با روسیه با مانع مواجه شده‌اند.»

وزیر خارجه روسیه به این نکته اشاره کرد که مقدونیه شمالی و مونته‌نگرو به آلت‌دست ناتو تبدیل شده‌اند ولی تأکید کرد که اقدامات تلافی‌جویانه روسیه، روابط مردم روسیه با این کشورها را خراب نخواهد کرد.

لاوروف پیش‌تر مجبور شد تا سفر خود به صربستان را به تعویق بیندازد چراکه مقدونیه شمالی، بلغارستان و مونته‌نگرو به هواپیمای وزیر خارجه روسیه اجازه عبور از حریم هوایی خود را ندادند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید