به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، ۱۹۰ فروند جنگنده و یک هزار و ۱۲۷ فروند پهپاد اوکراینی از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو در این کشور منهدم شده‌اند.

روسیه یک فروند «میگ-۲۹» اوکراین را سرنگون کرد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از ریانووستی نوشت: «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور در ۲۴ ساعت گذشته تعداد یک فروند جنگنده «میگ-۲۹» و ۱۳ فروند پهپاد اوکراینی را ساقط کرده است.

کوناشنکوف در این باره گفت: پدافند هوایی ارتش روسیه در منطقه «اسلاویانسک» در جمهوری خلق دونتسک یک فروند جنگنده میگ-۲۹ نیروی هوایی اوکراین را سرنگون کرد.

وی در ادامه افزود که همچنین ۱۳ پهپاد اوکراینی نیز در مناطقی در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و دیگر مناطق از جمله «خارکیف» و «زاپروژیا» سرنگون شدند.

کوناشنکوف گفت که طی روز گذشته، هوانوردی روسیه اهدافی از جمله یک سامانه راداری پدافندی AN / TPQ-۵۰ را که توسط آمریکا به اوکراین ارسال شده بود، در نزدیکی «سورسک» (Seversk) در جمهوری خلق دونتسک منهدم کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که نیروهای موشکی و توپخانه ای ارتش این کشور موفق به نابود کردن بیش از ۳۳۰ ملی گرای اوکراینی، ۱۰ دستگاه تانک و دو سامانه پرتاب چندگانه راکت «گراد» ارتش اوکراین شده اند.

کوناشنکوف افزود که ۴۳۱ نقطه تجمع تجهیزات نظامی و نیروی انسانی ارتش اوکراین، ۷ مقر فرماندهی و ۳۴ نقطه آتش واحدهای توپخانه نیز منهدم شدند.

وی در پایان گفت: در مجموع و از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین تعداد ۱۹۰ فروند جنگنده، ۱۲۹ فروند بالگرد، یک هزار و ۱۲۷ فروند پهپاد، ۳۳۰ سامانه ضدهوایی، ۳ هزار و ۴۲۴ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۴۷۳ سامانه پرتاب چندگانه راکت، یک هزار و ۷۹۵ عراده توپخانه صحرایی و ۳ هزار و ۴۴۶ واحد خودروهای نظامی ویژه منهدم شده اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید