طبق اعلام منابع آگاه، کاخ سفید در نظر دارد تا از رهبران سه کشور کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه به اجلاس سران قاره آمریکا که به میزبانی ایالات متحده برگزار می‌شود، دعوت نکند.

ممانعت واشنگتن از حضور سه کشور در اجلاس سران قاره آمریکا

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از رویترز نوشت: منابع آگاه اعلام کردند که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تصمیم نهایی خود را در حذف کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه از اجلاس سران قاره آمریکا نهایی کرده است و این در حالی است که «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور مکزیک هشدار داده بود که در اجلاس مذکور شرکت نخواهد کرد مگر اینکه همه کشورهای این قاره به آن حضور دعوت شوند.

یک منبع آگاه مستقر در واشنگتن در این باره گفته است که تصمیم آمریکا در این رابطه به بهانه مسائل حقوق بشری و فقدان دموکراسی در کشورهای مذکور است.

«میگوئل دیاز-کانل» رئیس جمهور کوبا پیشتر اعلام کرده بود که حتی در صورت دعوت شدن نیز در این اجلاس حضور نخواهد یافت. عدم دعوت ونزوئلا و نیکاراگوئه به این اجلاس نیز پیشتر مشخص شده بود.

اگر رئیس‌جمهور مکزیک و برخی از رهبران دیگر حاضر نشوند، این تصمیم واشنگتن که به دنبال هفته‌ها رایزنی‌های فشرده اتخاذ شده است خطر بایکوت شرم‌آور این گردهمایی را که قرار است این هفته به میزبانی ایالات متحده در لس آنجلس برگزار شود، به دنبال خواهد داشت.

اجلاس مذکور از امروز دوشنبه کار خود را آغاز خواهد کرد و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت. جو بایدن قرار است در روز چهارشنبه برای شرکت در این اجلاس به شهر لس آنجلس برود.

رهبرانی از آمریکای شمالی، جنوبی و مرکزی و همچنین حوزه دریای کارائیب در این اجلاس شرکت می کنند و قرار است درباره مسائلی مانند همه گیری ویروس کرونا، تغییرات اقلیمی و راه های تقویت رشد اقتصادی با یکدیگر گفتگو کنند.

این دومین بار است که آمریکا میزبان این اجلاس از سال ۱۹۹۴ میلادی است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید