زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه خطاب به اتحادیه گفت: اشتباهات شما نشان می‌دهد که چقدر خودخواه هستید، فکر می‌کنید که در مرکز جهان هستید.

اروپا حق ندارد تا هر آنچه که می‌خواهد را علیه سایر کشورها دیکته کند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه طی مصاحبه‌ای با تلویزیون ایتالیایی La۷ عنوان داشت: «خیالتان راحت، هیچ "پرده آهنینی" از جانب ما وجود نخواهد داشت. این اتحادیه اروپاست که روسیه را با چنین پرده‌ای احاطه کرده است. اشتباهات شما نشان می‌دهد که چقدر خودخواه هستید. فکر می‌کنید که در مرکز جهان هستید.»

وی تاکید کرد که اروپا "هیچ حق قانونی" ندارد تا هر آنچه که می‌خواهد را علیه سایر کشورها دیکته کند.

در ماه مارس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو از "پرده آهنین" جدید توسط غرب نمی‌ترسد و روسیه اقداماتی را در این خصوص انجام خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه این مصاحبه اظهار کرد که کشورهای همسایه صربستان حریم هوایی ملی خود را به روی هواپیمای حامل سرگئی لاوروف بستند و در نتیجه کانال ارتباطی دیگری را مسدود کردند.

وی روز یکشنبه طی همین مصاحبه افزود: «درست امروز، یک ساعت پیش، کشورهای همسایه صربستان کانال ارتباطی خود را به روی هواپیمای حامل لاوروف بستند؛ هواپیمایی که به سمت صربستان در حرکت بود. قرار بود هیئت روسی برای مذاکرات به بلگراد بروند. اتحادیه اروپا و اعضای ناتو کانال ارتباط دیگری را مسدود کردند.»

پس از آنکه سه کشور بلغارستان، مقدونیه و مونته‌نگرو حریم هوایی خود را به روی هواپیمای حامل سرگئی لاوروف بستند، وزیر خارجه روسیه سفر برنامه ریزی شده خود به صربستان را لغو کرد.

سفر لاوروف به بلگراد برای تاریخ ۶ الی ۷ ژوئن برنامه‌ریزی شده بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید