ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از دیروز ۱۲ خرداد ماه آغاز شده است.

راهنمایی ثبت نام وام ودیعه مسکن | نحوه ثبت‌نام وام ۱۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن

به گزارش سلام نو، ​وام ودیعه مسکن وامی است که برای تامین تمام یا قسمتی از هزینه ودیعه واحد مسکونی مورد نیاز افراد پرداخت می‌شود و در طول دوره اجاره واحد مسکونی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. وام ودیعه مسکن در جهت کمک به مستاجران کم درآمد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه می شود. وام ودیعه مسکن تا سقف ۷۰ میلیون تومان به متقاضیان برای اجاره و پول پیش مسکن پرداخت می شود. حال برای کنترل بازار اجاره مسکن سقف وام ودیعه مسکن را دولت افزایش می دهد. در ادامه به آخرین خبر از وام ودیعه مسکن می پردازیم.

متقاضیان برای ثبت‌نام وام ودیعه مسکن باید به دو سامانه مراجعه کنند. یکی «سامانه ملی املاک و اسکان کشور» و دیگری «سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن». اما روند ثبت‌نام چگونه است؟

افراد برای ثبت‌نام وام ودیعه مسکن ابتدا باید به سامانه ملی املاک و اسکان کشور مراجعه و اطلاعات محل اقامت خود را در آنجا ثبت‌ کنند. این ثبت‌نام برای این است که وام ودیعه مسکن بر اساس شهر محل سکونت افراد پرداخت می‌شود.

متقاضیان ابتدا باید وارد سامانه amlak.mrud.ir شوند. در مرحله بعد متقاضی باید کد ملی و شماره موبایل خود را وارد کند.

در گام بعدی افراد باید اطلاعات محل سکونت (شهر و استان) و برخی از اطلاعات شخصی خود را وارد کنند.

در این مرحله،‌اطلاعات محل سکونت فعلی فرد مشخص می‌شود و فرد باید نوع مالکیت ملکی که در آن ساکن است را مشخص کند. پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی،  ثبت‌نام در سامانه ملی املاک و اسکان به پایان می‌رسد.

پس از آن متقاضی وام ودیعه مسکن می‌تواند به سامانه  جامع طرح‌های حمایتی مسکن مراجعه و مراحل ثبت درخواست وام ودیعه خود را تکمیل کند. به عبارنی ثبت اطلاعات در این سامانه، پیش نیاز ثبت‌نام در سامانه جامع طرح حمایتی مسکن است.

پس از ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان، افراد برای ارائه درخواست وام ودیعه مسکن باید به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه و درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند.

نکته مهم این است که ثبت‌نام وام ودیعه مسکن نیازی به مراجعه حضوری ندارد و کل فرایند باید به صورت آنلاین انجام شود. پس از ثبت‌نام اولیه، اطلاعات افراد بررسی می‌شود و در صورتی که افراد واجد شرایط دریافت وام باشند، متقاضی به بانک ارجاع می‌شود.

مشمولان وام ودیعه مسکن دو هفته فرصت دارند که برای ارائه مدارک و معرفی ضامن‌ها به بانک مراجعه کنند.

مبلغ این وام در تهران ۱۰۰ مبلیون تومان، در کلانشهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۷۰ میلیون و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان است.

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن

افرادی که می‌خواهند وام اجاره مسکن را دریافت کنند باید چند شرط مهم را داشته باشند:

۱- متقاضی دریافت وام باید متاهل و یا سرپرست خانواده باشد.

۲- متقاضی دریافت وام نباید خانه داشته باشد و فرم ج خانواده باید سبز باشد.

۳- متقاضی باید اجاره نامه دارای کد رهگیری داشته باشد.

۴- تاریخ اجاره نامه ارائه شده باید حداکثر تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد

۵- زنان مجردی که جدای از خانواده زندگی می‌کنند و سن آنها بالای ۳۵ سال است می‌توانند وام ودیعه دریافت کنند.

۶- مردانی که سابقا، سرپرست خانوار بوده، اما در حال حاضر، به دلیل طلاق یا فوت همسر مجرد هستند، مشمول وام ودیعه مسکن هستند.

البته معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده مستاجرانی که تاکنون وام ودیعه مسکن دریافت نکرده باشند، در اولویت دریافت قرار دارند.

نکته: وام گیرنده و ضامنین باید فاقد هر گونه چک برگشتی و تسهیلات سررسید گذشته در شبکه بانکی کشور باشند.

معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن از روز پنجشنبه ۱۲ خردادماه از طریق ثبت درخواست در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن خبر داد.

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان، پیرو تصمیم دولت برای پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در سال ۱۴۰۱ به مستاجران، ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات مذکور از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۲ خردادماه از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی به نشانی http://saman.mrud.ir آغاز می‌شود.

به موجب مصوبه شورای پول و اعتبار و از محل تسهیلات ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن به منظور حمایت از مستاجران در سال جاری تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن از طریق معرفی وزارت راه و شهرسازی توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوبه و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت ۵ساله است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید