طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ خرداد ماه) اهواز با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای۷ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان‌ کشور است.

هشدار هواشناسی؛ گرد و خاک به آسمان ایران باز می‌گردد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت آب و هوای شهرهای کشور از بروز گرد و خاک طی سه روز آینده در نقاط مرکزی کشور خبر داد.

صادق ضیاییان گفت: امروز ( ۱۵خرداد) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه زاگرس و ارتفاعات دامنه‌های البرز مرکزی، افزایش ابر،‌ رگبار باران،‌گاهی رعد و برق و ورش باد شدید موقت و احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این وضعیت دوشنبه و سه‌شنبه(۱۶ و ۱۷ خرداد) علاوه بر این مناطق در ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های گیلان،‌ مازندران،‌ گلستان و برخی نقاط مرکز و چهارشنبه در برخی نقاط شمال شرق و شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

او تاکید کرد: طی سه روز آینده( دوشنبه تا چهارشنبه۱۶ تا ۱۸ خرداد) در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد که در منطقه زابل با توفان گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین در این مدت برای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه،‌ ایلام و خوزستان وزش باد همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: دمای هوا از سه‌شنبه( ۱۷ خرداد) در گیلان و از چهارشنبه ( ۱۸خرداد) در اردبیل، مازندران و گلستان به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

او درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۶ خردادماه) کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد شدید با احتمال رگبار باران و گردو خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای۳۷ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۱۷ خردادماه) نیمه ابری و گاهی ابری با احتمال وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در پایان،‌ اظهار کرد: طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ خرداد ماه) اهواز با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای۷ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان‌ کشور است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید