سفرهای جاده‌ای مردم در روزهای تعطیل گذشته افزایش بیش از۶۰ درصدی را نسبت به همین ایام در سال گذشته تجربه کرد.

 سفرهای جاده‌ای مردم در روزهای تعطیل رکورد زد
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا:، سفرهای جاده‌ای مردم در روزهای تعطیل گذشته افزایش بیش از۶۰ درصدی را نسبت به همین ایام در سال گذشته تجربه کرد.

بر اساس گزارش تردد تعطیلات نیمه خرداد امسال از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور روز گذشته بیش از دو میلیون و ۲۱۸ هزار و ۵۱۲ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی تردد کردند و متوسط تردد از ابتدای ایام تعطیل یعنی چهارشنبه یازدهم خرداد ماه تا دیروز سیزدهم خرداد ماه دو میلیون و ۱۸۲ هزار و ۱۱۴ خودرو بود و بیشترین سفرهای جاده‌ای مربوط به پنجشنبه دوازدهم خرداد ماه با بیش از دو میلیون و ۴۳۹ هزار وسیله نقلیه است.

رکوردشکنی مردم ایران در سفر جاده‌ای طی روزهای گذشته /

آمارها نشان می‌دهد که ترددهای بین استانی دیروز ۶۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۴۲ درصد و ۳۷ درصد نسبت به سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۳۹۷ رشد داشته‌اند. همچنین بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان در همین ایام بیش از شش میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۵۰ پلاک خودرو با ترکیب مبدأ استان‌های مختلف در محورهای برون شهری رویت شدند که از این تعداد پنج میلیون و ۹۱۳ هزار و ۴۵۰ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است. از این تعداد بیش از حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار پلاک مربوط به استان‌های تهران و البرز بوده و به ترتیب استان‌های مازندران، فارس، خراسان رضوی و گیلان بیشترین پلاک‌های مشاهده شده در محورهای مواصلاتی را داشته‌اند.

رکوردشکنی مردم ایران در سفر جاده‌ای طی روزهای گذشته /

نقشه تخلیه و انباشت خودروها در سراسر کشور نشان می‌دهد که استان‌های مازندران و گیلان به ترتیب با بیش از ۱۶۸ هزار و ۱۷۹ هزار پلاک غیر بومی بیشترین انباشت خودرو را تجربه کردند که نشان می‌دهد مقصدهای اول و دوم سفرهای اخیر مردم بوده‌اند و بیشترین سفر از استان تهران با تخلیه بیش از ۴۹۸ هزار خودرو انجام شده است.

رکوردشکنی مردم ایران در سفر جاده‌ای طی روزهای گذشته /

آمارها نشان می‌دهد که استان‌های گیلان، اردبیل، زنجان و قزوین با ۱۳۱ درصد، ۱۱۱ درصد، ۱۱۱ درصد و ۱۰۸ درصد افزایش ورودی و خروجی خودرو نسبت به سال گذشته بیشترین ترددهای بین استانی را تجربه کردند و جاده چالوس، محور هراز، محور فیروزکوه، آزادراه قزوین – رشت، آزادراه تهران – کرج، آزادراه کرج – قزوین، تهران – قم و تهران – ساوه بیشترین تردد صورت گرفته است.

کد خبرنگار: ۱۳
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ضرغام ماندگار IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    این تعطیلات هدفش واقعا صرفا مسافرت بوده!! ¡! ¡!؟؟؟؟؟؟
  • ررر FR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    تهران ایران نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید