وزارت امور خارجه آمریکا از گفتگوی تلفنی «آنتونی بلینکن» و «بدر بن حمد البوسعیدی» درباره مسائل مختلف منطقه ای از جمله ایران خبر داد.

گفتگوی وزیران امور خارجه آمریکا و عمان درباره ایران

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد «آنتونی بلینکن» در تماس تلفنی با همتای عمانی خود از تلاش‌های این کشور برای تقویت آتش بس در یمن قدردانی کرد.

وزارت خارجه آمریکا افزود: «آنتونی بلینکن» در گفتگوی تلفنی با «بدر بن‌حمد البوسعیدی» درباره مسائل مختلف از جمله ایران و همکاری‌های منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کرد.

این خبر در حالی است که آنتونی بلینکن در حساب توئیتری خود از تماس تلفنی با «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن خبر داد و نوشت: در تماس با گروندبرگ، نقش رهبری او را در زمینه تلاش‌های مداوم برای برقراری صلح در یمن تبریک گفتم و بر ضرورت بازگشایی سریع راه‌های منتهی به شهر «تعز» تأکید کردم.

بلینکن ادامه داد: همچنین تعهد واشنگتن را به حمایت از راه حل دائمی درگیری در یمن و ضرورت آغاز روند صلح تحت نظارت سازمان ملل در این کشور یادآور شدم.

این اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی است که مردم یمن و بسیاری از ناظران، واشنگتن را حامی و پشتیبان اصلی ائتلاف متجاوز سعودی در حمله به یمن می‌دانند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید