رییس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با دبیرکل ناتو گفت: نگرانی‌های امنیتی ترکیه در مورد درخواست عضویت سوئد و فنلاند به ناتو بر اساس اصول عادلانه و مشروع استوار است.

تاکید اردوغان بر ضرورت توقف حمایت سوئد و فنلاند از تروریسم

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از آناتولی نوشت: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو درباره پرونده پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو بحث و تبادل نظر کرد.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری ترکیه درباره این گفتگوی تلفنی آمده است که اردوغان در گفتگو با استولتنبرگ تأکید کرد که نگرانی‌های امنیتی ترکیه در مورد درخواست عضویت سوئد و فنلاند به ناتو بر اساس اصول عادلانه و مشروع استوار است.

اردوغان همچنین بر ضرورت توقف حمایت سوئد و فنلاند از تروریسم، لغو تحریم‌های اعمال‌شده این دو کشور علیه ترکیه و ابراز آشکار و شفاف تمایل آنها برای نشان دادن همبستگی در چارچوب ائتلاف ناتو تاکید کرد.

دبیرکل ناتو نیز به نوبه خود تحقق مطالبات ترکیه را که از آن به عنوان "همپیمان مهم" یاد کرد، ضروری دانست.

گفتنی است که «فخرالدین آلتون» مدیر ارتباطات رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه گذشته در مصاحبه با یک روزنامه فنلاندی گفت اگر هلسینکی می‌خواهد آنکارا با عضویت آن در ناتو موافقت کند، باید دست از حفاظت از نهادی که ترکیه آن را تروریستی می‌داند، برداشته و نگرانی‌های امنیتی این کشور را جدی تلقی کند.

پیش از نیز «ابراهیم کالین» مشاور ارشد سیاست خارجی اردوغان در گفتگو با همتای آمریکایی خود خطاب به فنلاند و سوئد گفت که این دو کشور باید گام‌های مشخصی در رابطه با سازمان‌های تروریستی که امنیت ترکیه را تهدید می‌کنند، در پیش بگیرند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید