مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: صادرات گاز روسیه را تحریم نخواهیم کرد چون در حال حاضر جایگزین آن وجود ندارد اما به دنبال جایگزین‌هایی برای گاز روسیه بوده تا از وابستگی به آن رهایی یابیم

جایگزینی برای گاز روسیه وجود ندارد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه گفت که برخی کشورهای اروپایی از تحریم نفتی روسیه مستثنی شدند.

وی که با شبکه خبری العربیه مصاحبه می‌کرد، افزود: «به تدریج از وابستگی به نفت روسیه رهایی خواهیم یافت و استثنا از تحریم نفتی روسیه تنها ۹ درصد است».

بورل اضافه کرد: «اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه باعث افزایش تنگناهای اقتصادی این کشور خواهد شد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «هرگز تحریم‌هایی اعمال نخواهیم کرد که باعث اذیت شدن اروپایی‌ها شود».

وی گفت: «صادرات گاز روسیه را تحریم نخواهیم کرد چون در حال حاضر جایگزین آن وجود ندارد اما به دنبال جایگزین‌هایی برای گاز روسیه بوده تا از وابستگی به آن رهایی یابیم».

بورل ادامه داد: «روسیه تنها صادر کننده گاز در جهان نبوده و امکان رهایی از وابستگی به گاز این کشور وجود دارد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که بحران غذا در جهان تقصیر روسیه است».

وی مدعی شد: «روسیه اقدام به ربودن انبارهای غلات در اوکراین کرده و تلاش کرده تا آنها را بفروشد و توپخانه روسیه برخی از انبارهای غلات در اوکراین را هدف قرار داده‌اند».

بورل اضافه کرد: «از اقدام سازمان ملل برای دستیابی به توافقی با روسیه برای صادرات غلات از اوکراین حمایت کرده و با اوکراین نیز همکاری خواهیم کرد تا راه‌های جایگزین برای صادرات غلات پیدا کنیم».

وی افزود: «صادرات مواد غذایی از روسیه را تحریم نکرده و امیدوار هستیم که پوتین به از سرگرفته شدن صادرات مواد غذایی از اوکراین کمک کند».

این در حالی است که  «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر گفت تلاش‌های غرب برای متهم کردن روسیه به ایجاد بحران جهانی غذا دروغ است، زیرا اوضاع از چند سال پیش رو به وخامت گذاشت.

رئیس‌جمهور سابق روسیه گفت: به منظور بهبود امنیت غذایی در سراسر جهان، برای بهینه‌سازی وضعیت غذا، باید تحریم‌های متقابل را کنار بگذاریم و قیمت‌ها شروع به کاهش خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، این مقام روس درباره تلاش‌های غرب برای مقصر دانستن روسیه در ایجاد این بحران، چنین چیزی را دروغ خواند و توضیح داد: وضعیت غذا در کره زمین حدود پنج یا هفت سال پیش شروع به بدتر شدن کرد. دلایلی زیادی داشت، محاسبات اشتباه در اقتصاد کلان، برداشت بد (محصول)، خشکسالی، تغییرات آب و هوایی، تصمیمات اتخاذ شده توسط برخی از دولت‌ها که گاهی اوقات کاملاً درست نبودند. همه چیز از اینجا شروع شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید