جانشین پلیس راه استان قزوین از مرگ دختر ۸ ساله در پی واژگونی یک دستگاه کوئیک در آزادراه قزوین-زنجان محدوده ضیاآباد خبر داد.

مرگ دردناک کودک ۸ ساله بر اثر واژگونی خودرو در آزادراه قزوین-زنجان

به گزارش سلام نو، سرهنگ حسین تقی‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: ساعت ۸:۴۰ صبح ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ بر اثر واژگونی یک دستگاه کوئیک در آزادراه قزوین- زنجان محدوده ضیاآباد کودک هشت ساله‌ای به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

وی در ادامه گفت: عدم توجه به جلوی راننده کوئیک که در باند جنوبی محور از مقصد زنجان به قزوین در حال حرکت بود، منجر به انحراف از مسیر و واژگونی خودرو شد و متأسفانه دختر هشت ساله داخل خودرو در محل حادثه جان خود را از دست داد.

لزوم استفاده از صندلی مخصوص کودکان ۸ تا ۱۲ سال در خودرو

این مسئول تصریح کرد: متأسفانه بی‌احتیاطی والدین و عدم رعایت قوانین راهور بعضاً حوادث دلخراشی را برای کودکان معصوم ایجاد می‌کند؛ بنابر مقررات راهنمایی و رانندگی کودکان می‌بایست تا سن ۱۲ سالگی در صندلی مخصوص داخل خودرو بنشینند و صندلی کودک متناسب با سن و قد آن‌ها تنظیم شود.

وی افزود: ولی براساس مشاهدات میدانی این موضوع مهم توسط اغلب رانندگان نادیده گرفته می‌شود و کودکان بدون کمترین محافظی داخل خودرو می‌نشینند که در صورت بروز کوچکترین حادثه‌ای می‌تواند تبعات جبران‌اپذیری برای سلامتی کودکان داشته باشد.

جانشین پلیس راه استان قزوین تأکید کرد: از مردم عزیز تقاضا داریم هنگام رانندگی توجه کامل به جلو داشته باشند و برای حفظ سلامت دلبندان خود از صندلی مخصوص استفاده و از رها کردن آن‌ها در خودرو جداً اجتناب کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید