به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمان، پس از تلاش ۱۵ ساعته نجاتگران تیم امداد و نجات کوهستان کرمان، هفت نفر مفقودی در کوه‌های پاسیب چترود نجات یافتند. 

نجات هفت فرد مفقود شده در کوه‌های چترود کرمان

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان، محمد امیرخانی افزود: شب گذشته در پی تماس تلفنی اورژانس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امدادونجات هلال احمر مبنی بر مفقود شدن هفت نفر در کوه های پاسیب از توابع بخش چترود، بلافاصله تیم امدادونجات کوهستان کرمان به محل حادثه اعزام شد. 

وی با اشاره به اینکه تیم امدادونجات کوهستان شب گذشته در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به صورت زمینی به محل حادثه اعزام شده بود، اظهار داشت: نجاتگران تیم کوهستان پس از ۱۰ ساعت عملیات جستجو در ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه امروز صبح جمعه ۱۳ خردادماه جاری به مفقودین دسترسی پیدا کردند. 

وی با اشاره به اینکه امدادگران در این عملیات هفت ساعت پیمایش در ارتفاعات داشتند، خاطرنشان کرد: ۲ نفر از مفقودین ۱۶ و ۳۶ ساله به دلیل سقوط از ارتفاع و همچنین بیماری قلبی عروقی دچار مصدومیت حاد بودند که تقاضای امداد هوایی شد. 

امیرخانی تصریح کرد: تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان کرمان با همراهی ۲ نفر تکنسین فوریت های پزشکی توسط بالگرد هلال احمر به محل حادثه اعزام و مصدومین را به محل پایگاه امدادی جنوب شرق کشور انتقال یافتند. 

وی با اشاره به اینکه این عملیات از شب گذشته آغاز و در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه امروز به مدت ۱۵ ساعت به طول انجامید، یادآور شد: مصدومین بلافاصله توسط آمبولانس اورژانس و به همراه تکنسین ها به بیمارستان منتقل شدند.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: همچنین سایر مفقودین به صورت زمینی توسط تیم امدادونجات کوهستان کرمان به دامنه کوه انتقال یافتند.

مرکز بخش چترود در فاصله ۴۰ کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید