۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 55362481

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان سفرش به سرزمین‌های اشغالی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد.

گروسی و بنت دیدار کردند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده، از دیدار با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد. 

وی در توییتی در خصوص این دیدار نوشت: به دعوت اسرائیل امروز صبح با نفتالی بنت نخست‌وزیر در تل‌آویو دیدار کردم. تبادل نظر مهمی در مورد مسائل مرتبط داشتیم. من بر اهمیت پادمان‌های آژانس و معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) برای صلح و امنیت جهانی تاکید کردم.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی پنجشنبه (دوم ژوئیه) گزارش داد رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به فلسطین اشغالی سفر کرده است. این سفر چند روز قبل از نشست شورای حکام آژانس اتمی در وین برگزار انجام شده است. سه کشور اروپایی و آمریکا قرار است در آن جلسه قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کنند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران همچنین در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیاست و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگرداند اما تاکنون از اجرای تعهداتش در این راستا خودداری کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید