این تحریم‌ها شامل توقیف دارایی‌های برخی از مقامات، الیگارش‌ها و اعضای خانواده کسانی که در حملات به اوکراین نقش داشتند و ممنوع‌السفری آنها می‌شود.

اتحادیه اروپا بسته ششم تحریمی علیه روسیه را تصویب کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، فرانسه به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد بسته ششم تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه در نشستی در لوکزامبورگ تصویب شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، بر اساس این گزارش، بسته مذکور در پی انتشار در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا لازم الاجرا می‌شود.

این بسته تحریم‌های جدید علیه روسیه شامل توقیف دارایی‌های برخی از مقامات، الیگارش‌ها و اعضای خانواده کسانی که در حملات به اوکراین نقش داشتند و ممنوع السفری آنها است.

همچنین واردات نفت از روسیه از طریق دریا ممنوع شده و تا پایان امسال واردات نفت روسیه ۹۲ درصد کاهش خواهد یافت.

از سوی دیگر ارائه خدمات به بخش نفت روسیه نیز ممنوع خواهد بود.

به گزارش آناتولی، سه بانک روسی و یک بانک بلاروسی از جمله اسبربانک (Sberbank) از سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت مستثنی خواهند بود.

همچنین دامنه ممنوعیت صادرات به روسیه گسترش خواهد یافت و ممنوعیت پخش برای سه رسانه روسی که فعالیت‌های تبلیغاتی دارند اعمال و دسترسی این کشور به خدمات مشاوره قطع خواهد شد.

اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستار آن بودند که کیریل رهبر کلیسای ارتدکس روسیه به دلیل حمایت از حمله به اوکراین در لیست تحریم‌ها قرار گیرد.

اگرچه در بسته پیشنهاد تحریمی توسط اتحادیه اروپا کیریل به عنوان "یکی از چهره‌های برجسته حامی حمله روسیه به اوکراین" نشان داده شده است، برخی از منابع این اتحادیه اعلام کردند که نام وی در بسته تحریمی مذکور درج نشده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید