«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد: آمریکا ارسال سلاح به اوکراین را سرعت می دهد تا در مذاکرات با روسیه، کی یف دست برتر را داشته باشد.

سلاح پیشرفته آمریکایی به اوکراین ارسال شد / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، منابع آگاه از برنامه دولت آمریکا برای ارسال پهپادهای پیشرفته به اوکراین ظرف روزهای آتی می گویند. دولت «جو بایدن» درصدد است چهار پهپاد MQ-۱C گری ایگل را به اوکراین بفروشد.

سه منبع به موضوع اعلام کردند دولت «جو بایدن» درصدد است چهار پهپاد MQ-۱C گری ایگل را به اوکراین بفروشد.

یک مقام آمریکایی نیزدر این باره گفت که دولت آمریکا قصد دارد کنگره را از فروش احتمالی این نوع پهپادهای پیشرفته به اوکراین در روزهای آینده، مطلع کند.

منابع مطلع با این حال خاطر نشان کردند که فروش پهپادهای ساخت جنرال اتمی ممکن است به در بسته کنگره بخورد و خطر تغییر سیاست درلحظه آخر همچنان مطرح است. در این صورت این طرح که چند هفته است در پنتاگون در دست بررسی است، اجرایی نخواهد شد.

پهپادهای گری ایگل بسته به ماموریت خود می توانند تا ۳۰ ساعت یا بیشتر پرواز و حجم عظیمی از داده ها را به منظوراهداف اطلاعاتی جمع آوری کند. پهپادهای مذکور همچنین قابلیت استفاده چندباره و حمل موشک های هلفایر برای استفاده در میدان جنگ علیه روسیه را دارند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد: آمریکا ارسال سلاح به اوکراین را سرعت می دهد تا در مذاکرات با روسیه، کی یف دست برتر را داشته باشد.

پهپادهای تهاجمی پیشرفته آمریکا در راه اوکراین

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید