۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 55362246

ایمپلنت های دندان شباهت بسیار زیادی به دندان های طبیعی دارد و این شباهت در مراقبت ها نیز صدق می کند. ایمپلنت های دندانی مانند دندان طبیعی به مراقبت های ایمپلنت نیاز دارند. این مراقبت ها بر روی طول عمر ایمپلنت بسیار موثر می باشد. پیشنهاد می شود مسواک ، نخ دندان و استفاده از دهان شویه را فراموش نکنید.

عمر ایمپلنت کره ای

عمر ایمپلنت کره ای به عوامل متعددی وابسته است. ایمپلنت دندان ساختاری است که می تواند جایگزین دندان از دست رفته شود. ایمپلنت داخل یا روی استخوان فک شما قرار می گیرد و به عنوان یک ریشه برای دندان مصنوعی عمل می کند. به طور کلی، ایمپلنت دندان به گونه ای طراحی شده است که به عنوان یک وسیله ثابت در دهان شما باشد. در واقع، مطالعات ۹۰ تا ۹۵ درصد میزان موفقیت ایمپلنت های دندانی را در یک دوره ۱۰ ساله گزارش کرده اند. با این حال، ممکن است ایمپلنت دندان در ماه ‌ها یا سال ‌های پس از کاشت آن با شکست مواجه شود. عوامل متعددی می تواند در این امر نقش داشته باشد. در ادامه به بررسی عوامل موثر بر عمر ایمپلنت کره ای می پردازیم.

ایمپلنت کره ای چیست ؟

امروزه ایمپلنت های دندانی دارای محبوبیت بسیاری است و کشور های مختلفی به تولید ایمپلنت دندان می پردازند. یکی از کشور های فعال در حوزه تولید ایمپلنت دندان ، کشور کره می باشد و ایملپنت های ساخته شده توسط این کشور به عنوان ایمپلنت های کره ای شناخته می شوند.

طول عمر ایمپلنت کره ای

طول عمر ایمپلنت های کره ای به عوامل زیادی اعم از کیفیت و تراکم استخوان ، میزان تخصص دندانپزشک شما ، میزان مراقبت های شما ، کیفیت پایه ایمپلنت شما و ............ دارد. به همین دلیل نمی توان به طول دقیق عمر ایمپلنت کره ای را تعیین کرد. اما عمر ایمپلنت کره ای بین ۲۵  تا ۴۰  سال می باشد که با مراقبت های صحیح می توان این طول عمر را بسط داد.

افزایش طول عمر ایمپلنت کره ای

ایمپلنت های کره ای نیز دارای انواع ایمپلنت دندان متفاوتی می باشند و هر کدام دارای کیفیت مخصوص به خود می باشند. در ادامه برخی موارد برای افزایش طول عمر ایمپلنت های کره ای به شما معرفی می کنیم.

عمر ایمپلنت کره ای

انتخاب ایمپلنت کره ای با کیفیت

همانطور که گفته شد ایمپلنت های کره دارای برند های متفاوتی می باشد اما این موضوع بدین معنی نیست همه ی ایمپلنت های کره ای با کیفیت هستند و در بین ایمپلنت های کره ای نیز ایمپلنت نامرغوب نیز وجود دارد. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید در مورد برند ایمپلنت خود تحقیق کنید و حتما به یک مرکز ایمپلنت معبتر مراجعه کنید.

متخصص ایمپلنت متبحر

می توان گفت مهم ترین عامل در موفقیت و طول عمر ایمپلنت دندان ، میزان تبحر متخصص ایمپلنت شما می باشد. متخصص ایمپلنت میتواند با دانش که دارد، عوارض ایمپلنت دندان را به حداقلی ترین حالت خود برساند و میزان موفقیت ایمپلنت شما به بالاترین حالت خود برسد.

رعایت بهداشت دهان و دندان

ایمپلنت های دندان شباهت بسیار زیادی به دندان های طبیعی دارد و این شباهت در مراقبت ها نیز صدق می کند. ایمپلنت های دندانی مانند دندان طبیعی به مراقبت های ایمپلنت نیاز دارند. این مراقبت ها بر روی طول عمر ایمپلنت بسیار موثر می باشد. پیشنهاد می شود مسواک ، نخ دندان و استفاده از دهان شویه را فراموش نکنید.

عمر ایمپلنت کره ای دندان چقدر است؟

ایمپلنت های دندانی دائمی هستند. زیرا آن ها مستقیماً با استخوان فک ارتباط برقرار می کنند و از طریق فرآیندی به نام osseointegration با بافت استخوانی اطراف پیوند می یابند. هنگامی که استئو اینتگراسیون کامل شد، مواد ایمپلنت و استخوان اطراف آن با هم ترکیب می شوند. به همین دلیل، ایمپلنت می تواند به عنوان یک ریشه دندان مصنوعی عمل کند و پایه محکمی برای دندان مصنوعی ایجاد کند.

در حالی که خود ایمپلنت به صورت دائمی طراحی شده است، ممکن است تاج متصل به آن به دلیل ساییدگی طبیعی نیاز به تعویض داشته باشد. حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد از روکش‌ها ممکن است در طول ۱۵ تا ۲۰ سال نیاز به تعویض داشته باشند.

عمر ایمپلنت کره ای

چه عواملی به ایمپلنت دندان آسیب وارد می کنند؟

به طور کلی، آسیب دیدن ایمپلنت دندان زمانی اتفاق می‌افتد که چیزی در ادغام استخوان و ریشه یا روند بهبودی اختلال ایجاد کند. عواملی که ممکن است باعث آسیب به ایمپلنت شوند عبارتند از:

مراقبت و نگهداری ناکافی

بهداشت دهان و دندان به همان اندازه که برای دندان های واقعی شما مهم است، برای ایمپلنت ها نیز اهمیت دارد. تجمع پلاک می تواند منجر به بیماری لثه شود و در نهایت به لثه و استخوان فک شما آسیب برساند.

هنگامی که تجمع پلاک، ناحیه اطراف ایمپلنت را تحت تاثیر قرار می دهد، بیماری در ناحیه اطراف ایمپلنت به وجود می آید. مراحل اولیه بیماری مرتبط با ناحیه اطراف ایمپلنت، قابل برگشت هستند. با این حال، اگر درمان نشود، می تواند به وضعیت پری ایمپلنتیت تبدیل شود که منجر به آسیب ایمپلنت می شود. به همین دلیل، رعایت بهداشت دهان و دندان هنگام کاشت ایمپلنت بسیار مهم است. این شامل:

  • مسواک زدن حداقل دو بار در روز
  • نخ دندان کشیدن روزانه
  • محدود کردن مصرف غذاهای شیرین
  • هر ۶ ماه یکبار، مراجعه به دندانپزشک برای معاینه
  • استخوان فک ناکافی

ایمپلنت‌ ها باید به‌طور پایدار در استخوان فک شما ثابت بمانند. به همین دلیل، اگر استخوان فک کافی وجود نداشته باشد که ایمپلنت به طور موثر در جای خود محکم شود، ممکن است ایمپلنت آسیب ببیند. قبل از کاشت ایمپلنت، معاینه کامل استخوان فک انجام می شود. این می تواند شامل اشعه ایکس و مدل سازی سه بعدی برای کمک به تعیین کیفیت استخوان محل ایمپلنت باشد.

اگر استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت وجود نداشته باشد، برخی از افراد ممکن است قبل از دریافت ایمپلنت، عملی مانند پیوند استخوان یا لیفت سینوس را انجام دهند. از دست دادن استخوان در طول زمان نیز می تواند ایمپلنت را بی ثبات کند. این می تواند به دلایل زیر بروز پیدا کند:

  • بیماری اطراف ایمپلنت
  • پوکی استخوان
  • سایر شرایط پزشکی که بر سلامت استخوان تأثیر می گذارد
  • سیگار کشیدن

مشخص شده است که عمر ایمپلنت کره ای در افرادی که سیگار می کشند، به مراتب کمتر است. در حقیقت، برخی از تحقیقات معتبر نشان می‌دهند که میزان آسیب به ایمپلنت در افراد سیگاری ۱۱ درصد می باشد، در حالی که این میزان برای افراد غیرسیگاری ۵ درصد است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید