پله و پوتین آخرین بار در سال ۲۰۱۷ و در جریان جام کنفدراسیون‌ها در مسکو ملاقات کردند. رهبر روسیه از پله به عنوان یکی از بازیکنان مورد علاقه خود نام برد.

درخواست پله از پوتین: جنگ را متوقف کن

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، پله، اسطوره برزیلی از ولادمیر پوتین خواست جنگ اوکراین را متوقف کند.

 پله، اسطوره برزیلی دنیای فوتبال که این روزها با بیماری دست و پنجه نرم می کند، در نامه ای به ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواستار توقف جنگ اوکراین شد.

پله در اینستاگرام خود نوشت: «امروز، اوکراین سعی می‌کند حداقل برای ۹۰ دقیقه تراژدی‌ای را که هنوز کشورشان را در بر گرفته، فراموش کند. رقابت برای حضور در جام‌جهانی به خودی خود یک کار دشوار است، و در حال حاضر به خاطر جان انسانهای زیادی که در خطر است، تقریباً کاری غیرممکن است. من می‌خواهم از بازی امروز به عنوان فرصتی برای ارائه یک درخواست استفاده کنم: تهاجم را متوقف کنید. هیچ توجیهی برای ادامه خشونت وجود ندارد. این درگیری شرورانه و غیرقابل‌توجیه است و چیزی جز درد، ترس، وحشت و اندوه به همراه ندارد. دیگر دلیلی برای ماندگاری بیشتر آن وجود ندارد. جنگ‌ فقط ملت‌ها را جدا می کند و هیچ ایدئولوژی‌ای وجود ندارد که موشک‌هایی را که رویاهای کودکان را به خاک می‌سپارد، خانواده‌ها را ویران می‌کند و بی‌گناهان را می‌کشد، توجیه کند. من هشت دهه زندگی کرده‌ام و در این مدت جنگ‌ها را دیده‌ام و سخنان نفرت‌انگیز رهبران زیادی را دیده و شنیده‌ام که به نام امنیت کشورشان ظلمها را ترویج می‌کنند. ما باید این را متوقف کرده و تکامل پیدا کنیم. مدتها پیش به خودم قول دادم که همیشه صدایم را برای صلح بلند کنم. قدرت توقف این درگیری در دستان شماست. همان دستهایی که در مسکو، در آخرین دیدارمان در سال ۲۰۱۷ فشردم.»

پله و پوتین آخرین بار در سال ۲۰۱۷ و در جریان جام کنفدراسیون‌ها در مسکو ملاقات کردند. رهبر روسیه از پله به عنوان یکی از بازیکنان مورد علاقه خود نام برد. پله که به عنوان اولین وزیر ورزش برزیل در دهه ۱۹۹۰ خدمت می‌کرد، اضافه کرد: «زمانی که در گذشته با یکدیگر ملاقات کردیم و با یک دست دادن طولانی به یکدیگر لبخند زدیم، هرگز فکر نمی‌کردم روزی به اندازه امروز از هم دور شویم.»

اوکراین روز چهارشنبه با نتیجه ۳-۱ اسکاتلند را شکست داد و در صورتی که ولز را هم شکست دهد حریف انگلیس، آمریکا و ایران در گروه B جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید