مقامات امنیتی آمریکا و اسرائیل پس از دیدار با یکدیگر و گفت‌وگو درباره ایران در بیانیه‌ای مشترک بر لزوم هماهنگی میان دو طرف برای مقابله با ایران تاکید کردند.

بیانیه مشترک مقامات امنیتی آمریکا و اسرائیل درباره ایران

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مقامات امنیتی آمریکا و اسرائیل پس از دیدار با یکدیگر و گفت‌وگو درباره ایران در بیانیه‌ای مشترک بر لزوم هماهنگی میان دو طرف برای مقابله با ایران تاکید کردند.

کاخ سفید و دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی پس از گفت‌وگوهای مقامات امنیتی آمریکایی و صهیونیستی در واشنگتن بیانیه‌ای منتشر و در آن اعلام کردند که آنها درباره موضوعاتی ازجمله ایران ‌و موضوعات دوجانبه رایزنی کرده‌اند.

بنابر گزارش وب سایت کاخ سفید، در این بیانیه آمده است: در سی‌ویکم می ۲۰۲۲، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده و ایال هولاتا مشاور امنیت ملی اسرائیل نشست گروه مشورتی استراتژیک ایالات متحده و اسرائیل را در کاخ سفید برگزار کردند. نمایندگان ارشد سیاست خارجی، نظامی و سازمان‌های اطلاعاتی مربوطه دو طرف نیز به آنها پیوستند.

طبق این بیانیه مقامات حاضر در این نشست متعهد شدند، تلاش‌های خود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران هماهنگ کنند. آنها همچنین گام‌های اقتصادی و دیپلماتیک برای دستیابی به این اهداف را مورد بحث و بررسی قرار دادند و همکاری‌های کنونی میان ارتش آمریکا و اسرائیل را نیز بازبینی کردند.

همچنین در بخش پایانی این بیانیه آمده است: مقامات ایالات متحده و اسرائیل متعهد شدند که با تلاش در جهت یک هدف مشابه، در هماهنگی نزدیک در مورد طیف کاملی از موضوعات مورد نظر دوجانبه باقی بمانند و در برابر تمام تهدیدات امنیتی علیه خود متحد باشند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید