دولت تصمیم گرفته است یارانه نان را که پیش از این به گندم تعلق می گرفت، مستقیم به نانوایان پرداخت کند.

دولت یارانه نان را به حساب نانوایان پرداخت می کند

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: با توجه به حجم گسترده تخلف در حوزه توزیع آرد، دولت تصمیم گرفته است یارانه نان را که پیش از این به گندم تعلق می‌گرفت، مستقیم به نانوایان پرداخت کند.

 نادر صادقی، با تأکید بر برخورد با مفسدان و متخلفان بازار افزود: شرایط بازار با مدیریت صحیح می‌تواند به سود مردم باشد و دستگاه‌های متولی ملزم به بسیج نیروها برای جلب رضایت مردم هستند.

صادقی، با اشاره به اجرای طرح یارانه نان برای مقابله با قاچاق آرد در آینده افزود: در طرح مذکور نانوایی‌ها به کارت خوانهای هوشمند متصل می‌شوند تا به ازای تعداد نان‌های فروخته شده، یارانه نان در قالب ما به التفاوت قیمت به نانوا تعلق گیرد.

وی، با بیان اینکه جلوگیری از آزاد فروشی آرد توسط نانوایی‌ها یکی از فواید طرح مذکور است، گفت: با توجه به تنش جهانی گندم و ضرورت مقابله با قاچاق آرد برای تأمین امنیت غذایی مردم، با اجرای این طرح شرایط برای شناسایی و برخورد با نانوایی‌های متخلف که آرد را به صورت آزاد می‌فروشند، فراهم شده و جلوی قاچاق آرد گرفته می‌شود.

صادقی، همچنین با اشاره به اینکه در این طرح آرد با قیمت واقعی در اختیار نانوا قرار خواهد گرفت، افزود: با اجرای این طرح تغییری درحجم و قیمت نان صورت نمی گیرد و قیمت نان تغییری نخواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به اینکه آرد به قیمت واقعی به نانوا داده می‌شود، تخلف مربوط به انگیزه فروش آن به صورت آزاد در بازار از بین خواهد رفت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید