طبق قوانین سوئیس در اصل بی‌طرفی این کشور، کشورهایی که تسلیحات سوئیسی خریداری کرده‌اند، برای صادرات این تسلیحات نیاز به اخذ مجوز از سوئیس دارند.

مخالفت سوئیس با درخواست دانمارک برای ارسال تجهیزات به اوکراین

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از رویترز نوشت: منابع خبری سوئیسی امروز چهارشنبه اعلام کردند که دولت این کشور درخواست دانمارک را برای ارسال خودروهای نفربر زرهی ساخت سوئیس به اوکراین را رد کرده است.

علت رد این درخواست، استناد به سیاست بی طرفی «برن» مبنی بر عدم ارسال سلاح به مناطق درگیری است.

طبق گزارش رسانه های سوئیسی، دبیرخانه امور اقتصادی دولت این کشور درخواست دانمارک را برای ارسال حدود ۲۰ دستگاه خودروی زرهی «پیرانا ۳» به اوکراین، رد کرده است.

طبق قوانین سوئیس در اصل بی طرفی این کشور، کشورهایی که تسلیحات سوئیسی خریداری کرده اند، برای صادرات این تسلیحات نیاز به اخذ مجوز از سوئیس دارند.

سوئیس پیشتر در ماه آوریل نیز ارسال مهمات ساخت این کشور توسط آلمان به اوکراین را وتو کرده بود. همچنین درخواست های لهستان در همین رابطه را نیز رد کرده است.

این در حالی است که این کشور با فاصله گرفتن از سنت دیرینه خود، با اتحادیه اروپا در اعمال تحریم ها برضد مسکو به بهانه عملیات نظامی این کشور در اوکراین، همراهی کرده است.

همزمان غربی ها، کشورهای عضو ناتو و در راس آنها آمریکا از ارسال تسلیحات و کمک های نظامی و مالی به اوکراین کوتاهی نکرده اند. اخیرا رئیس جمهور آمریکا نیز اعلام کرده است که سامانه های موشکی با بردبلند در اختیار دولت کی یف قرار خواهد داد.

مسکو بارها از این مسئله به عنوان ریختن بنزین بر آتش در گیری ها یاد کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید