بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت گفت: در هیئت دولت مصوبه‌ای در خصوص حادثه متروپل داشتیم و اعتباری ۷۰ میلیارد تومانی بنا به پیشنهاد وزارت کشور و موافقت سازمان برنامه و بودجه برای پوشش بخشی از هزینه‌های این حادثه در نظر گرفته شد.

با هرگونه کوتاهی درباره تخلفات متروپل برخورد خواهیم کرد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و تسلیت حادثه متروپل در آبادان، اظهار داشت: دولت با جدیت با هرگونه کوتاهی از سوی هر یک از مقامات محلی و هرگونه فساد درباره تخلفات متروپل برخورد خواهد کرد و دستگاه‌های مربوطه باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

سخنگوی دولت عنوان کرد: امروز در هیئت دولت مصوبه‌ای در خصوص حادثه متروپل داشتیم و اعتباری ۷۰ میلیارد تومانی بنا به پیشنهاد وزارت کشور و موافقت سازمان برنامه و بودجه برای پوشش بخشی از هزینه‌های این حادثه در نظر گرفته شد. البته هزینه اصلی باید از مسببان دریافت شود.

وی تصریح کرد: در خصوص واحدهای صنعتی و صنفی اطراف تهران مشکلاتی از چندین سال گذشته وجود داشته و ساماندهی نشده بودند و ممکن بود حوادثی مانند متروپل رخ دهد بر همین اساس امروز آیین نامه ساماندهی واحدهای صنفی صنعتی اطراف تهران به تصویب رسید.

بهادری جهرمی ضمن قدردانی از حضور میدانی وزیر کشور در آبادان گفت: او در این چند روز در وسط میدان ناظر و مجری روند کارها بوده تا بتوانیم این بحران را هرچه‌سریع‌تر پشت‌سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: بانیان وضع موجود آنقدر مشکل پیش پای مردم و دولت گذاشته‌اند که هر روز چندین کار برای انجام وجود دارد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: یکی از مسائل و معضلات وجود ساختمان‌هایی است که متأسفانه با نظارت‌های ضعیف و تخلفاتی که در شهرداری‌ها یا سازمان نظام مهندسی انجام شده، احداث شده‌اند و خطرآفرین هستند.

بهادری جهرمی اضافه کرد: رئیس جمهور در جلسه گذشته هیئت دولت با تأکید بر شناسایی این املاک و سازه‌ها به وزرای کشور و راه و شهرسازی مأموریت داد با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها، صاحبان آنها را مکلف به مقاوم سازی کنند تا شاهد بروز آسیب‌ها و رویدادهای مشابه نباشیم.

وی درخصوص برنامه دولت برای حل معضل گرد و غبار، گفت: متأسفانه چند سالی است که گرد و غبار مهمان کشور ما شده و وزارت امور خارجه مأمور شد با کشورهایی که عامل اصلی این ریزگردها هستند، رایزنی و همکاری‌های لازم را داشته باشد که موضوع در دست پیگیری است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه رئیس سازمان محیط زیست اخیراً سفری به عراق و سوریه داشت که منشاء اصلی ریزگردها هستند و توافقات خوبی با مقامات این دو کشور حاصل شده و قرار است این توافقات با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، نفت و جهاد پیگیری و اجرایی شوند، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور هم دراین باره با نخست وزیر عراق تلفنی صحبت و تأکید کرد که کاهش ریزگردها نیازمند همکاری مشترک کشورهای همسایه است.

بهادری جهرمی به ارائه گزارشی از وضعیت فروش نفت و عواید نفتی در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ در جلسه هیئت دولت اشاره کرد و گفت: فروش نفت نسبت به شرایط تحریمی از وضعیت قابل قبولی برخوردار بوده و بازارهای جدید جهانی هم در حال توسعه است و از این حیث امید به پیشرفت روزافزون در کشور می‌رود.

وی درباره تدوین آیین نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان نیز، گفت: کمیسیون امور عمومی دولت در حال بررسی متن آیین نامه است و حتی در روزهای تعطیل هم در این باره تشکیل جلسه داده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه برای دولت مهم است که آیین نامه رتبه‌بندی معلمان زودتر تصویب شود، گفت: اما برای آن‌که همه معلمان از مزایایی که رتبه‌بندی برای نظام آموزشی در نظر گرفته بهره‌مند شوند، ضروری است آیین نامه با دقت تنظیم شود که بحمدالله مراحل نهایی بررسی را در کمیسیون می‌گذراند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید