اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به آنها اعلام شده بود بدون اخذ مجوز نروند و مشمول اعمال قانونی می‌شود چون مجوز نداشت.

«برادران لیلا» به دلیل رعایت نکردن قانون اکران نخواهد شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز چهارشنیه در حیاط دولت در جمع خبرنگاران درباره فیلم عنکبوت مقدس گفت: این فیلم در خارج از کشور و اردن فیلمبرداری شد. فیلم مجوز ساخت نداشت. عوامل فیلم مقیم خارج از کشور هستند اگر داخل کشور بودند برنامه تنبیه روی آنها اعمال می‌شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فیلم برادران لیلا اما طبق قانون فیلم‌هایی که به چشنواره خارجی می روند باید مجوز اکران داشته باشند اسکار فیلم بدون مجوز نمی‌پذیرد اما کن اینطور نبود.

اسماعیلی عنوان کرد: به آنها اعلام شده بود بدون اخذ مجوز نروند و مشمول اعمال قانونی می‌شود چون مجوز نداشت.

وی در پاسخ به اینکه عدم اکران فیلم برادران لیلا آیا به گیشه ضربه نمی زند، گفت: قانون را رعایت نکرد مراحل مربوط به صدور اکران را باید طبق قانون انجام می داد چون در دوره جدید بنا بر رعایت قانون است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که اگر مجوز اکران نداشت برای جشنواره فیلم فجر دعوت شده بود، اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر نیاز مجوز اکران در داخل ندارد و هیات داوران داوری می کند.

اسماعیلی افزود: نشست با عوامل فیلم برگزار شد و از آنان خواسته شد مجوز بگیرند و سازمان سینمایی این را به عوامل فیلم اعلام کرده بود و ما مکلف به اجرای آیین نامه‌ای هستیم که در سازمان سبنمایی است. بنا این است فیلم اکران نشود البته ممکن است تبصره‌ای داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۸
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید