در این موزه چندین قطعه تاریخی و مردم‌ شناسی در معرض دید مردم قرار دارد و مجموعه ای از مرغوب ترین مسکوکات شامل سکه و اسکناس از دوره هخامنشی، اشکانیان، ساسانیان و از صدراسلام تا دوره صفویه، قاجار و پهلوی، کتب و نسخ خطی، چاپ سنگی و اسناد و مدارک قدیمی گردآوری شده است.

از برترین موزه کشور چه می‌دانید؟

به گزارش سلام نو، موزه مردم ‌شناسی شاهین‌ شهر با دو مجموعه تاریخی و مردم شناسی مورد توجه گسترده مردم قرار گرفته است. در این موزه که باهمکاری بخش خصوصی و شهرداری دایر شده است انواع ظروف چینی از دوره قاجار تا دوره معاصر و نسخ خطی، سکه‌ های تاریخی قبل از اسلام، اسکناس، تمبر و ... در معرض دید مردم قرار گرفته است. موزه شاهین شهر به دلیل شاخصه‌ های فراوانی بازدید، قرارگیری مناسب مکان و طراحی مناسب، بعنوان موزه برتر کشور معرفی شده است.

از برترین موزه کشور چه می‌دانید؟

موزه مردم ‌شناسی شاهین‌ شهر با دو مجموعه تاریخی و مردم شناسی، دارای ۸۵۰ شی شناسنامه دار ارزشمند فرهنگی، تاریخی و هنری است که توسط بخش خصوصی با تلاش نادعلی آزادی فر و با همکاری شهرداری در سال ۱۳۹۰ در محل فرهنگسرای اشراق دایر شد. در این موزه چندین قطعه تاریخی و مردم‌ شناسی در معرض دید مردم قرار دارد و مجموعه ای از مرغوب ترین مسکوکات شامل سکه و اسکناس از دوره هخامنشی، اشکانیان، ساسانیان و از صدراسلام تا دوره صفویه، قاجار و پهلوی، کتب و نسخ خطی، چاپ سنگی و اسناد و مدارک قدیمی گردآوری شده است. انواع ظروف سفالی و پی سوز از قرن چهار به بعد، وسایل و ادوات ریسندگی و بافندگی دستی قدیمی، ظروف سفالی، سنگی، مسی، برنز و چوبی هم از دیدنی های این موزه است.

از برترین موزه کشور چه می‌دانید؟

موقعیت مکانی

شاهین شهر، بلوار طالقانی، بلوار امامت، خیابان خضر نبی، مرکز پارک شهید ردانی پور

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید