سنگ مار از آبشار اصلی چندان فاصله ای ندارد و با کمی پیاده‌ روی در کوه می ‌توان به این آبشار نیز رسید. چشم انداز بی نظیر این آبشار و طبیعت به اندازه ‌ای است، که به هنگام رسیدن به آن احساس می ‌کنید، منطقه و سرزمینی دیگر را کشف کرده اید.

سنگ‌مار آبشاری حیرت‌انگیز در خوزستان

به گزارش سلام نو، در نزدیکی آبشار اصلی شوی در دزفول، آبشار دیگری وجود دارد. این آبشار زیبا که به دلیل نزدیکی به آبشار اصلی آنرا آبشار شوی دوم می ‌خوانند، به آبشار سنگ مار شهرت دارد که محیط مناسبی را برای آبتنی فراهم کرده است. سخت بودن مسیر دسترسی به آبشار سنگ مار سبب شده که محیط و طبیعت آن به بکر و دست نخورده باقی بماند.

سنگ مار آبشاری حیرت‌انگیز در خوزستان

در مسیر رسیدن به آبشار شوی در شهرستان دزفول چندین آبشار کوچک و بزرگ وجود دارد. یکی از آنها سنگ مار نام دارد که محیط مناسبی را برای آبتنی فراهم کرده است. این آبشار حدود ۲۰ دقیقه با آبشار اصلی شوی فاصله دارد. این منطقه بسیار بکر و سرسبز است. شاید به دلیل مسیر رسیدن به آن است که ۳۰ کیلومتر انتهایی مسیر جز با وانت سواری قابل دسترسی نیست و جاده خاکی بسیار ناهمواری دارد ولی مناظر کوهستانی و پوشیده از بلوط آن فوق العاده زیبا و دیدنی است. سنگ مار از آبشار اصلی چندان فاصله ای ندارد و با کمی پیاده‌ روی در کوه می ‌توان به این آبشار نیز رسید. چشم انداز بی نظیر این آبشار و طبیعت به اندازه ‌ای است، که به هنگام رسیدن به آن احساس می ‌کنید، منطقه و سرزمینی دیگر را کشف کرده اید. به همین دلیل سختی راه ارزش دیدن این زیبایی را دارد. قابل ذکر است که سومین آبشار این منطقه نیز به سرسره معروف است و می توانید از آن نیز دیدن کنید. رشته کوه‌ های زاگرس به سبب داشتن قلل همیشه سفید پوش و نزولات آسمانی خود همواره مهد آبشارها و رودخانه ‌های دائمی پرآب بسیار است.

سنگ مار آبشاری حیرت‌انگیز در خوزستان


وجه تسمیه

ساکنان این منطقه از قوم لر و بختیاری هستند. آبشار شوی در گویش محلی به تاف شوی معروف است که به‌ معنای لطافت است. تله زنگ نیز نام دیگر آبشار شوی است که اسم ایستگاه قطاری است که در ۱۰ کیلومتری آن قرار دارد.

پوشش گیاهی و زیست جانوری

طبیعت این منطقه و اکوسیستم خاص آن مکان مناسبی برای زندگی حیوانات و رویش گیاهان است. حیواناتی همچون کل، بز، پلنگ، سمندر لرستانی و خرس در آن زندگی می کنند. به اطراف و پوشش گیاهی این منطقه که بنگرید پوشش انبوهی از درختان بلوط، افرا، زبان ‌گنجشک، مو، انجیر، کیکم و بید را خواهید دید که به صورت خود رو در این منطقه روییده است. بخشی از جنگل ‌های بلوط زاگرس در این منطقه واقع شده است. یکی از گیاهان ارزشمندی که در این منطقه می‌ روید، گیاه سیاوشان است که خاصیت دارویی دارد.

سنگ مار آبشاری حیرت‌انگیز در خوزستان

جاذبه‌های نزدیک

روستای شوی علاوه بر دسترسی به آبشار شوی محل عبور کوهنوردان برای صعود به قله سالن کوه است. در کنار مناظر دلکش و تماشایی شوی، امامزاده پیرچل یکی از دیدنی ‌های آن است که با گنبد سبز رنگ کوچک در میان درختان سبز نخل خودنمایی می ‌کند. جالب است بدانید سمندر لرستانی یا امپراطور یکی از دوزیستان در حال انقراض است که فقط در طبیعت اطراف این روستا یافت می ‌شود.

موقعیت مکانی

آبشارهای شوی در ارتفاعات روستای شوی از توابع سردشت دزفول قرار گرفته است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مرز استانهای خوزستان و لرستان قرار دارد. روستای شوی در صد کیلومتری شهرستان دزفول قرار گرفته و طبیعتی بسیار زیبا و دلنواز دارد. برای شروع باید از دزفول به‌ سمت منطقه شهیون بروید.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید