به گفته کارشناسان اگر اعتماد سهامداران نسبت به بورس افزایش پیدا کند، نقدینگی سرگردان وارد این بازار می‌شوند.

پیش‌بینی بورس برای فردا چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بورس امروز رشد پنج هزار و ۳۱۴ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۴۲ هزار واحد رسید.

جواد فلاحیان، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: به نظر می‌رسد که بورس در همین محدوده تثیبت شده باشد. بنابراین روزها و هفته‌های آینده می‌توانیم معاملات بهتری نسبت به هفته‌ها و ماه‌های گذشته در بازار سرمایه شاهد باشیم.

وی توضیح می‌دهد: اگر بخواهیم وضعیت کلی بورس را بررسی کنیم، موج خریدی در بازار طلا، سکه و دلار آغاز شده است. دلار روند افزایشی دارد و ممکن است سقف‌های بالاتری برای دلار تحقق یابد. سکه نیز به محدوده ۱۵ میلیون تومان رسید که در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است. این عامل نشان می‌دهد که با رشد نقدینگی مردم به دنبال سرمایه‌گذاری در بازارهایی هستند که بازدهی خوبی داشته باشند و در برابر تورم افسارگسیخته در امان بمانند.

ورود نقدینگی به بورس

این کارشناس بازار سرمایه بیان می‌کند: به نظر می‌رسد این پول‌ها می‌تواند با یک تاخیر زمانی به بورس هدایت شود. با توجه به معاملات چند روز اخیر بازار سهام، سهامداران تمایلی به فروش بیشتر ندارد و به نوعی بازار در حالت سکون قرار گرفته است. اگر بخشی از نقدینگی که در جامعه وجود دارد به بورس برسد می‌توان روزهای روشنی برای این بازار متصور بود.

وی تاکید می‌کند: با توجه به داده‌های موجود بورس، محکوم به رشد است. به جرات می‌توان گفت که بازار سهام ارزان‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری است.

فلاحیان در نهایت می‌گوید: نکته مهم اینجاست که بی‌اعتمادی‌ها و ترس‌هایی که سال‌های گذشته در این بازار به وجود آمده، بسیاری از افراد را برای سرمایه‌گذاری مردد کرده است. احتمالا پس از یک تاخیر زمانی بخشی از پول‌های پارک شده وارد بازار سرمایه شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    مردیم بس که وعده رشد شنیدیم و نشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید