وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای با محکوم کردن توقیف دو نفت‌کش یونانی توسط ایران، خواستار آزادی فوری آن‌ها شد

واکنش آلمان خواستار به توقیف دو نفتکش یونانی در خلیج فارس
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای با محکوم کردن توقیف دو نفت‌کش یونانی توسط ایران، خواستار آزادی فوری آن‌ها شد.

 وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای درباره توقیف دو نفتکش یونانی توسط ایران در آب‌های خلیج فارس نوشت: دولت آلمان توقیف دو نفت‌کش با پرچم یونان را در خلیج فارس محکوم می‌کند. اقدامات ایران مداخله بدونه توجیه در کشتیرانی تجاری بوده و بنابراین آشکارا ناقض مقررات بین‌المللی است.

در این بیانیه آمده است: ما از ایران می‌خواهیم این کشتی‌ها و گروه کارکنان آن را فورا آزاد کند و حق آن‌ها در امنیت دریانوردی محترم شمارد.

واکنش وزارت امور خارجه آلمان در پی این مطرح می‌شود که روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرده است.

اتهام زنی علیه ایران در زمینه نقض حقوق‌ دریانوردی و کشتیرانی آزاد در حالی مطرح می‌شود که گارد ساحلی یونان روز ۱۹ آوریل نفت‌کشی حامل محموله نفتی ایران را بدون هیچ تخلفی از سوی کشتی، توقیف کرد و

چند روز پیش، دولت یونان اعلام کرد ۱۱۵ هزار تن نفت خام ایران در این کشتی را به آمریکا تحویل می‌دهد.

مقام‌های پلیس بندری یونان گفته‌ بودند که این تصمیم پس از درخواست دادگستری آمریکا و در جهت اجرای تحریم‌های این کشور علیه ایران و روسیه انجام می‌شود. نفت این کشتی به درخواست وزارت دادگستری آمریکا به کشتی دیگری به نام آیس انرژی دایناکوم که توسط آمریکا اجاره شده بود، منتقل شد و قرار بود به آمریکا منتقل شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید