دولت ژاپن با تاکید بر اینکه این کشور در تلاش برای کاهش وابستگی خود به انرژی روسیه است، از توافق صورت گرفته بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در قبال تحریم واردات نفت مسکو، استقبال کرد.

واکنش ژاپن به توافق اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، دولت ژاپن از توافق اخیر انجام شده در اتحادیه اروپا ذیل بسته ششم تحریم های این اتحادیه برضد مسکو مبنی ممنوعیت واردات سوخت های فسیلی از روسیه، حمایت کرد.

«هیروکازو ماتسونو» دبیر ارشد کابینه دولت ژاپن در این رابطه در کنفرانس خبری امروز سه شنبه خود گفت: صادرات نفت ابزاری مهم در به دست آوردن ارز خارجی برای روسیه است و من از این مسئله استقبال می کنم که اتحادیه اروپا توافق کرد تا با یکدیگر درباره اقداماتی که موجب کاهش بیشتر وابستگی بخش انرژی ما به روسیه می شود، همکاری کنند.

ماتسونو ادامه داد که کشورش همچنین از تصمیم «گروه هفت» (G۷) برای کاهش وابستگی اش به انرژی روسیه حمایت می کند.

وی گفت: این مسئله برای کشور ما تصمیم دشواری بود که تقریبا به طور کامل به واردات نفت از روسیه وابسته است، اما اکنون زمانی است که اتحاد گروه هفت از درجه بالایی از اهمیت قرار دارد.

کشورهای عضو گروه هفت در نشست اخیر بر افزایش فشارهای سیاسی و بین المللی و به ویژه کاهش وابستگی به انرژی روسیه تاکید کرده بودند. ژاپن نیز به تنهایی تحریم هایی متعدد برضد روسیه و مقامات این کشور به بهانه عملیان نظامی ویژه اش در اوکراین اعمال کرده است.

پیشتر «شارل میشل» رئیس شورای اروپا اعلام کرد که پس از هفته‌ها اختلاف نظر و مذاکرات پی در پی، اتحادیه اروپا با ششمین بسته تحریمی ضد روسیه موافقت کرده است

این محدودیت ها بر دو سوم واردات نفت از روسیه تاثیر خواهد گذاشت.

بسته ششم تحریم ها برضد روسیه هنوز باید مراحل تصویب رسمی را طی کند. برای تصویب تحریم ها، رضایت همه اعضای اتحادیه اروپا لازم است و این در حالی است که پیشتر برخی کشورهای عضو این اتحادیه مانند مجارستان با این مسئله مخالفت کرده و اثر اعمال تحریم ها بر واردات سوخت های فسیلی از روسیه بر اقتصادشان همانند هدف قرار گرفتن با بمب اتم است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید