فرستاده سازمان ملل به یمن گفت با حمایت منطقه و جامعه جهانی به دنبال تکمیل شروط آتش‌بس و تمدید آن است.

سازمان ملل: برای تمدید آتش‌بس در یمن تلاش خواهیم کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن که روز یکشنبه وارد عدن شده، درباره مساله آتش‌بس انسانی که روز پنجشنبه پس از یک دوره دو ماهه به پایان می‌رسد، تعهد داد در راستای تمدید این توافقنامه تلاش خواهد کرد.

او در عدن تاکید کرد که مساله تعز در راس اولویت‌های کارش قرار دارد و موضعگیری دولت و مردم یمن درباره این پرونده را درک می‌کند و بحث و گفتگوها درباره این موضوع هنوز ادامه دارند و با حمایت منطقه و جامعه جهانی به دنبال تکمیل شروط آتش‌بس و تمدید آن است.

در دور اول مذاکرات میان نمایندگان دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله که روز شنبه به پایان رسید، درباره لغو محاصره تعز توافقی حاصل نشد.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: به موضعگیری‌مان در خصوص بازگشایی مسیرها در تعز پایبند هستیم و انصارالله بر خلاف آنچه دولت مستعفی درخواست کرده، پیشنهاد ایجاد مسیرهای ثانویه‌ای را داده است.

المشاط در ادامه گفت: در صورتی که کمیته نظامی مذاکره‌کننده ما در اردن شاهد ابتکارعمل‌های جدیدی درباره مسیرهای مسدود شده جهت کاهش مشکلات مردم یمن نباشد، ابتکارعمل‌های یک‌جانبه‌ای را اعلام خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید