به گزارش مدیکال اکسپرس، هفته گذشته، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: ۲۳ کشوری که پیش از این با مواردی از ابتلا به آبله میمونی مواجه نبودند بیش از ۲۵۰ مورد ابتلا را گزارش کرده اند.

خبر خوب سازمان جهانی بهداشت: آبله میمونی همه‌گیر نخواهد شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: بیماری آبله میمونی به همه گیری تبدیل نمی‌شود اما هنوز نکات بسیاری در مورد این بیماری ناشناخته است.

دکتر "روزاموند لوئیس" کارشناس ارشد بیماری آبله میمونی در سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: انتظار نمی‌رود صدها مورد گزارش شده ابتلا به آبله میمونی تا به امروز، به یک همه گیری دیگر تبدیل شود، هرچند هنوز نکات ناشناخته بسیاری در مورد این بیماری وجود دارد، از جمله اینکه دقیقا چگونه گسترش پیدا می کند و آیا توقف ایمن سازی جمعی آبله طی چندین دهه قبل، ممکن است به نوعی سرعت انتقال آن را افزایش دهد.

در حالیکه که پیشتر نیز شبکه اسکای‌نیوز به نقل از روزنامه انگلیسی "دیلی میل" گزارش کرده بود که احتمالا منشا اولیه شیوع فعلی ویروس آبله‌ میمونی از جشنواره‌ همجنس‌گرایان در جزایر قناری بوده، دکتر لوئیس نیز در این باره گفته است: تاکید بر اینکه اکثریت قریب به اتفاق موارد ابتلا در ده‌ها کشور جهان در همجنس‌گرایان مشاهده شده، حائز اهمیت است تا اینکه کارشناسان بتوانند مطالعات بیشتری را در این خصوص انجام دهند. توضیح این امر بسیار مهم است زیرا به نظر می رسد با شیوه انتقالی مواجه هستیم که ممکن است در گذشته کمتر شناخته شده باشد.

این کارشناس ارشد سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر، نگران یک همه گیری جهانی نیستیم. نگران این هستیم که اگر افراد از دانش و اطلاعات لازم برای محافظت از خود برخوردار نباشند، ممکن است از طریق قرار گرفتن در معرض ویروس به آن مبتلا شوند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، هفته گذشته، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: ۲۳ کشوری که پیش از این با مواردی از ابتلا به آبله میمونی مواجه نبودند بیش از ۲۵۰ مورد ابتلا را گزارش کرده اند. روز گذشته (دوشنبه) نیز، ۷۱ مورد دیگر آبله میمونی درانگلیس شناسایی شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید