همه مردم دنیا از طریق دنیای بصری و رسم شکل می توانند با هم در ارتباط باشند و تنها زبان مشترک بین همه مردم جهان دیداری است.

معرفی رشته گرافیک و موقعیت های شغلی آن

گاهی یک تصویر، عکس یا طراحی چنان غنی از مفهوم است که بیانگر و نشانه هدف خاصی است و گاهی نماد یک کسب و کار یا یک مکان و برند خاصی می باشد. درست حدس زدید این هنر و خلاقیت به دست افراد گرافیست امکان پذیر است. اگر بخواهیم به معرفی شغل گرافیست بپردازیم می توانیم اینگونه بیان کنیم که گرافیست فردی است که از طریق ترسیم، سمبل، خطوط، طراحی یا کشیدن تصویر یک مفهوم را به افراد مختلف با هر زبانی که هستند می رساند. به همین سبب است که بازار کار این افراد امروزه رونق گرفته است.

تکنیک های مختلفی وجود دارد که گرافیست با به کار گیری آنها بر روی موارد مختلفی همچون سنگ، چوب، دفتر، کتاب، دیوار، فلز، آهن و نمایشگر و...هنر خود را به نمایش می کشد و از طریق آنها یک مفهوم را بیان می کنند. بیشترین نیاز به گرافیست زمانی پدیدار شد که دنیا به سوی صنعتی شدن پیش رفت. با ورود کالاهای اساسی خرد و کلان و شروع کار شرکت های مختلف، با وجود انواع برند ها و مارک ها و.. فرصت های شغلی گرافیست به شدت افزایش یافت. این افراد با ذوق و خلاقیت و استعدادی که دارند اقدام به طراحی دو بعدی برای این موارد می کنند. این طراحی نشان دهنده مفهوم عمیق و سطحی خواهد بود.

آشنایی با رشته گرافیک

افرادی که دوست دارند در استخدام رشته گرافیک فعالیت داشته باشند باید اطلاعات جامعی در نورد این کار داشته باشند در این بخش به معرفی رشته گرافیک و شرایط ورود به این حیطه سخن می گوییم. این رشته از رشته های فنی و حرفه ای به شمار می رود که سالانه دانشجویان زیادی در آن ورود می کنند. شرط ورود به این رشته داشتن معدل بالای ۱۶ در کنار آن داشتن علاقه و پشتکار برای است. در طول تحصیل در رشته گرافیک هنرجویان عکاسی و چاپ عکس سیاه و سفید را آموزش می بینند. با طراحی و رنگ شناسی نیز در این دوره آشنایی کامل خواهند داشت. خوشنویسی از دیگر مهارت هایی است که در این دوره آموزش خواهند دید.
بعد از اتمام هنرستان و قبولی در کنکور در آموزشکده فنی تحصیل و بعد از دو سال می توانند فوق دیپلم بگیرند. این رشته بدون کنکور نیز در دانشگاه هنر دانشجو می پذیرد. بعد از طی این مراحل تخصص خود را در یکی از رشته های طراحی پوستر، طراحی، طراحی جلد، علامت، نشان، حروف، آگهی تبلیغات، طراحی برای سایت و طراحی برای مجله و کتاب و بسته بندی و.. تخصص بگیرند. ابزارهای مختلفی که برای این رشته وجود دارد معمولا در همه جای دنیا مشترک هستند و گرافیست باید برای ورود به این شغل این ابزارها را تهیه نماید. دوربین، فیلم و کاغذ عکاسی، گوشی هوشمند، قلم و تبلت گرافیکی، گواش، آبرنگ، انواع مداد رنگی و طراحی، انواع مقوا، ورقه های چوبی و فلزی و کامپیوتر، برنامه های کاربردی طراحی گرافیک، از جمله مهمترین ابزارهای رشته گرافیک هستند که همیشه مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر بخوانید : ۱۶ Essential Graphic Design Tools for ۲۰۲۲

مهارت های گرافیست

گرافیست از شغل های جذاب و پر تنوع است که روزمرگی در آن معنا ندارد افرادی که در این رشته کار می کنند همیشه با روحیه ای عالی ظاهر می شوند. این افراد با توانمندی های خاصی که دارند بهترین پروژه ها را تحویل می دهند. حتما می دانید مهارت های که یک گرافیست نیاز دارد چگونه است؟

  • ایده پردازی و داشتن قدرت تخیل بالا
  •  ارائه طرح های مختلفی به مشتری
  •  شناخت هدف و فهماندن موضوع به مخاطب
  • داشتن اطلاعات غنی در مورد حوزه های مشابه مانند عکاسی و چاپ
  • اطلاع دقیق از سیستم گرافیک جدید
  • توانمندی در برقراری ارتباط با مخاطب نیز از نیازهای گرافیست
  •  آشنایی کامل به کامپیوتر و نرم افزارهای این رشته
  •  تجربه کردن کارهای مختلف گرافیک باعث ارتقای شغل برای پربار شدن رزومه

معرفی موقعیت های شغلی و حقوق گرافیست

آینده شغلی گرافیست ها به دلیل رشد و توسعه دنیای دیجیتالی خالی از رشد و رونق نیست و کاربردهای زیادی در مشاغل مختلف دارد در این مبحث به معرفی کاربرد گرافیک در شغل های مختلف می پردازیم. این افراد می توانند استخدام مراکز مختلفی شوند. یکی از مهمترین مراکزی که استخدام گرافیست دارد صدا و سیماست. چاپخانه از دیگر موارد مهم برای استخدام بوده که به دلیل تنوع بالا در چاپ کتاب های درسی و داستان و ... و چاپ مجله بیشترین آمار گرافیک را دارد. شرکت های تبلیغاتی و بازاریابی نیز موارد خوبی برای کار هستند. لزوما برای استخدام نباید با مراکز دولتی همراه شد بلکه شرکت های خصوصی نیز موقعیت شغلی خوبی هستند. حتی استخدام در مرکز خصوصی با حقوق و مزایای بالاتری نیز همراه است. برخی نیز فریلنسری یا دورکاری را ترجیح می دهند.
ساعات کاری مشخص شده ای برای این رشته وجود ندارد برخی در ساعات رسمی در دفتر و شرکت مشغول به کار هستند و برخی نیز به صورت پروژه ای استخدام می شوند که در روز مشخصی باید کار را تحویل دهند. حقوق نیز با توجه به سختی کار و نوع کاری که انجام می شود مشخص می شود. گرافیست ها باید این موضوع را بدانند که رقابت در رشته گرافیست زیاد است و افرادی که متقاضی این رشته هستند روز به روز در حال افزایش می باشند، چون این رشته بدون تحصیلات دانشگاهی نیز شاغل می پذیرد و بیشتر اوقات تجربه افراد و آشنایی با نرم افزارهایی مانند ارزش بیشتری از مدرک دانشگاهی دارند و به اصطلاح دست در این رشته زیاد است. بنابراین برای استخدام در این رشته باید قدرت و توانایی بالایی داشت و مدام در حال بروز رسانی دانش گرافیک بود.

بازارکار شغل گرافیست

پیدا کردن فرصتهای شغلی درخور، نیازمند جست و جو در فضای مجازی است. امروزه کاریابی مجازی توانسته جایگاه خوبی را در میان کارجویان داشته باشد. روزانه افراد زیادی از طریق این سایت های استخدامی اقدام به ارسال رزومه خود می ‌کنند. حتما برای گرافیست های موفق بهترین شغل ها وجود دارد. آگهی های استخدامی را به صورت دقیق بررسی کنید با توجه به نوع و محل کار اقدام به ارسال رزومه نمایید. روزانه این آگهی ها را مرور کنید حتما شغلی که دوست دارید را پیدا خواهید کرد چون جوینده یابنده است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید