تمرین‌های برنامه‌ریزی شده با کمیساریاهای نظامی (سازمان‌های اداری ارتش) و نیروهای مسلح از روز ۲۲ ژوئن تا ۱ ژوئیه (۱ تا ۱۰ تیر ماه) برگزار خواهد شد.

تصمیم بلاروس برای برگزاری رزمایش نظامی در مرز با اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرگزاری دولتی بلاورس «بلتا» ساعاتی پیش اعلام کرد که بلاروس با بسیج نیروهایش در منطقه مرزی گومل در دو ماه آینده، رزمایش نظامی برگزار می کند.

این خبرگزاری روز دوشنبه به نقل از آندری کریوونوسوف یکی از مسئولان نظامی شهر گومل واقع در نزدیک مرز اوکراین گزارش داد که تمرین های برنامه ریزی شده با کمیساریاهای نظامی (سازمان های اداری ارتش) و نیروهای مسلح از روز ۲۲ ژوئن تا ۱ ژوئیه (۱ تا ۱۰ تیر ماه) برگزار خواهد شد.

منطقه گومل بلاروس در جنوب با اوکراین و در بعضی مکان ها با منطقه ممنوعه اطراف راکتور هسته‌ای چرنوبیل هم مرز است و از شرق نیز همسایه روسیه به حساب می آید.

کمیسار نظامی گومل گفت: رویدادهایی از این دست به طور سنتی برای افزایش آمادگی رزمی و بسیج کمیساریای‌های نظامی و ارتقای دانش نظامی و مهارت‌های عملی افراد مسئول انجام می‌شود.

کریوونوسوف همچنین گفت که از ۲۸ ژوئن تا ۱۶ ژوئیه (۷ تا ۲۵ تیر ماه) نیز تمرین نظامی با حضور افرادی که در تشکیلات دفاع سرزمینی مسئولیت دارند، برگزار می شود.

بلاروس که متحد نزدیک روسیه است در ماه مارس گفت که نیروهای مسلح این کشور در عملیات نظامی روسیه در اوکراین شرکت نمی کنند. این کشور به عنوان سکوی پرتاب روسیه برای اعزام هزاران نیرو به آن سوی مرزهای اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عمل کرد.

در ۲۶ مه (۵ خرداد)، الکساندر لوکاشنکو رییس جمهوری بلاروس دستور ایجاد یک فرماندهی نظامی جدید برای جنوب کشور هم مرز با اوکراین را صادر کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید