آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و فصیل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در تماسی تلفنی پیرامون موضوعات مختلف از جمله ایران گفتگو کردند.

بلینکن با همتای عربستانی خود تلفنی گفتگو کرد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از روسیا الیوم نوشت: «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا به صورت تلفنی با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود گفتگو کرد. دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص مسائل مختلف رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده با صدور بیانیه ای، به بیان جزئیات مکالمه تلفنی بلینکن و بن فرحان پرداخت. وی اعلام کرد: دو طرف درباره موضوعاتی نظیر ایران، یمن و اوکراین رایزنی کردند.

در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا شده است: «بلینکن از تلاش های عربستان برای تقویت و تمدید آتش بس در یمن قدردانی کرده است». این اظهارنظر در حالی است که عربستان سعودی از زمان اعلام آغاز آتش بس در یمن، کوچکترین پایبندی به آن نداشته است.

از سوی دیگر، ند پرایس اعلام کرده است که بلینکن و بن فرحان در خصوص ایران نیز با یکدیگر رایزنی کرده اند. وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای سعودی خود در اظهارنظری تکراری مدعی شده است که رفتارهای ایران در منطقه ثبات زدا است!

با این حال، باید گفت که رئیس دستگاه دیپلماسی ایالات متحده آمریکا هیچ اشاره به اقدامات سعودی در حمایت از تروریسم و صادرات اسلحه از سوی واشنگتن به دیگر کشورها برای جنگ افروزی، نکرده است.

بحران اوکراین نیز ازجمله دیگر محورهای گفتگوی رؤسای دستگاه های دیپلماتیک آمریکا و عربستان بوده است. در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آمده است که بلینکن همچون گذشته بار دیگر بر لزوم حمایت های جهانی از اوکراین در برابر روسیه تأکید کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید