رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه در تماسی تلفنی با زلنسکی، همتای اوکراینی خود درباره مذاکرات میان روسیه و اوکراین گفتگو کرد.

روسای جمهور ترکیه و اوکراین گفتگو کردند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس نوشت: دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: در جریان این رایزنی‌ها، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت که کشورمان از هیچ تلاشی برای ارتقا و ادامه مذاکرات میان اوکراین و روسیه دریغ نمی‌کند و ترکیه آمادگی دارد تا هر نوع حمایت ضروری از جمله تلاش‌های میانجیگرانه را ارائه کند.

براساس این بیانیه، اردوغان همچنین گفت که ترکیه رویکرد مثبتی به مشارکت در کار مرکز هماهنگی در خصوص اوکراین و با مشارکت روسیه، اوکراین و سازمان ملل متحد دارد که ممکن است در استانبول با هم دیدار کنند.

پیش از آن اردوغان در جریان تماس تلفنی خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیشنهاد کرده بود که دیداری بین نمایندگان روسیه، اوکراین و سازمان ملل در استانبول برگزار شود. در اواخر آوریل، او همچنین گفت که کشورش آماده حمایت از کار گروه تماس متشکل از سازمان ملل، روسیه و اوکراین است.

در ۲۴ فوریه، روسیه به دستور پوتین حمله‌ای را علیه اوکراین آغاز کرد که امروز (سه‌شنبه) وارد نود و هفتمین روز خود شده است. در واکنش به آغاز جنگ، آمریکا و اتحادیه اروپا و انگلیس و برخی از دیگر کشورهای غربی تحریم‌هایی را علیه شخصیت‌ها و نهادهای حقوقی روسیه به جریان انداختند و تامین تسلیحاتی گسترده به کی‌یف آغاز شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید