بورس امروز کمتر از یک درصد رشد کرد. کارشناسان عقیده دارند که این رشدها می‌توانند زیان سهامداران در بلندمدت جبران کنند.

پیش‌بینی بورس برای فردا سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱/ زیان سهامداران جبران می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، معاملات بورس امروز با رشد بیش از سه هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحدی رسید. به واسطه همین رشدها کارشناسان عقیده دارند که روند بازار سرمایه در بلندمدت صعودی است.

مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: بورس ایران در یک حالت پوست‌اندازی قرار دارد. همه اهالی بازار سرمایه عقیده دارند که بورس ارزنده است ولی رشد نمی‌کند و علت این موضوع نیز ترس سهامداران است.

وی ادامه می‌دهد: برای مثال قوانین ضد و نقیضی که به سمت بورس مخابره می‌شود، اثر خود را به عنوان ترس روی اذهان بازار سرمایه می‌گذارد. در نتیجه متاسفانه شاهد خروج پول، هر چند کم از تالار شیشه‌ای هستیم. تا زمانی که اعتماد و روند عرضه و تقاضا به بورس بازنگردد، بازار سرمایه می‌تواند بی‌دلیل منفی شود. تا زمانی که خبرهای غیرمنطقی، دستکاری و دخالت‌های دولتی را در بازار می‌بینیم این روند می‌تواند ادامه‌دار باشد.

زیان سهامداران بورس جبران می‌شود؟

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به زیان سهامداران توضیح می‌دهد: امسال زیان سهامدارانی که خرید منطقی داشته‌اند جبران می‌شود. این بدان معناست که سهامداران اگر سهمی با وضعیت خوب را از نظر بنیادی و تکنیکال خریده باشند، امسال می‌توانند در روندهای بازار سود کسب کنند. افرادی که صرفا به خاطر تبلیغ کانال‌های خاص یا از طریق سیگنال‌فروشی، سهمی را خریدند نباید به جبران زیان خود امیدوار باشند.

محبی در پاسخ به سوال اینکه آیا بورس در بلند مدت سودده است، می‌گوید: قطعا در بلندمدت بازار سودده و روبه رشدی خواهیم داشت. در ۱۰ سال اخیر میانگین رشد بازار سرمایه از سایر بازارها بیشتر بوده و این روال همچنان ادامه‌دار خواهد بود.

او بیان می‌کند: چیزی که بازار سرمایه به آن احتیاج دارد فقط عدد بالا نیست بلکه ارزش بالا است. به این معنا که قیمت تابلوی سهم ممکن است مثبت باشد اما باید دید ارزش پولی که در بازار سرمایه گذاشته شده، آیا به مرور زمان از تورم بیشتر می‌شود یا خیر؟ این موضوع مهمی است که خیلی ها به آن توجهی ندارد. بازدهی بورس باید به شکلی باشد که میانگین درآمد پرتفوی از میانگین تورم بیشتر باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید