معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: به تازگی یک فرد مبتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در خراسان رضوی و در شهرستان تربت جام شناسایی شد است.

ابتلای یک نفر به کریمه کنگو در خراسان رضوی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمد رشتی‌باف در خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اظهار کرد: به تازگی یک فرد مبتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در خراسان رضوی و در شهرستان تربت جام شناسایی شده و در حال حاضر مراقبت‌های لازم از این فرد در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه عامل اصلی این بیماری کنه آلوده به ویروس است و بیماری از طریق ارتباط با کنه آلوده و یا دام آلوده منتقل می‌شود، افزود: دامداران به هیچ عنوان نباید مبادرت به کشتار دام خارج از کشتارگاه کرده و شهروندان نیز باید گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز تهیه نموده و به هیچ عنوان آلایش دام را به صورت خام مصرف نکنند. ویروس در برابر حرارت حساس است بنابراین پختن گوشت باعث از بین رفتن آن می‌شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: در مناطقی که در محیط دامداری احتمال وجود کنه زیاد است دامداران باید از لباس مخصوص استفاده کرده و نباید بدون استفاده از دستکش کنه از روی بدن دام برداشته شود.

رشتی‌باف خاطرنشان کرد: این بیماری در دام فاقد علائم بالینی بوده و این بیماری در فصول گرم سال بیشتر بروز می‌کند.

گفتنی است؛ به تازگی مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ فرد مبتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شناسایی شده و یک مبتلا به این ویروس جان باخته است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید