آبله میمونی در کشورهایی گسترش یافته است که مبدأ ویروس نبوده‌اند. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید ممکن است خطر این ویروس به مرور افزایش پیدا کند.

 بهداشت جهانی میزان خطر ویروس آبله میمونی را اعلام کرد

به گزارش سلام نو به نقل از  تجارت‌نیوز، سازمان بهداشت جهانی روز یکشنبه گفت که پس از گزارش موارد ابتلای به آبله میمونی در کشورهایی که این بیماری به طور معمول یافت نمی‌شود، می‌توان گفت که آبله میمونی یک بیماری «نسبتا خطرناک » برای بهداشت عمومی در سطح جهانی به حساب می‌آید.

 سازمان بهداشت جهانی گفت: «اگر این ویروس فرصت این را داشته باشد که تبدیل به یک پاتوژن انسانی شود خطر آن بالاتر می‌رود. اگر این ویروس در این حالت به گروه‌های با خطر بالا مانند کودکان و افراد با سیستم ایمنی ضعیف سرایت کند می‌تواند افزایش خطر داشته باشد».

گسترش بیماری آبله میمونی در سطح جهان

ظاهر شدن ناگهانی آبله میمونی در چندین کشور که این بیماری در آنها همه‌گیر نیست باعث می‌شود که انتقال این بیماری برای مدتی غیر قابل تشخیص باشد. سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۳ کشور که این ویروس در آنها همه‌گیر نیست، تا ۲۶ مه ۲۵۷ مورد تاییدی و ۱۲۰ مورد مشکوک را به این سازمان گزارش داده‌اند.

بر اساس تازه‌ترین گزارش این سازمان، تا روز پنج شنبه، کانادا ۲۶ مورد تاییدی را به سازمان بهداشت جهانی گزارش داد. ۲۵ تا ۳۵ مورد مشکوک دیگر تحت بررسی قرار دارند. بریتانیا ۱۰۶ مورد و پرتغال ۴۹ مورد را تایید کرده است. در حالی که اسپانیا ۲۰ مورد را تایید کرده و ۶۴ مورد دیگر هنوز در حال بررسی هستند. این سازمان پیش‌بینی می‌کند موارد بیشتری از این بیماری گزارش شود.

آبله میمونی یک بیماری عفونی معمولا خفیف است که در بخش‌هایی از غرب و مرکز آفریقا همه‌گیر شده. این بیماری از طریق تماس نزدیک سرایت می‌یابد. بنابراین از طریق اقداماتی مانند قرنطینه شخصی و بهداشت، می توان مهار آن را نسبتا آسان کرد.

موارد ابتلا به کشورهای مبدا این بیماری سفر نداشته‌اند و دلیل ابتلای آنها عدم مراقب‌های اولیه بهداشتی و بهداشت جنسی است. سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر مسافرت رفتن را توصیه نمی‌کند. ویروس آبله میمونی ارتباط نزدیکی با ویروسی دارد که باعث آبله معمولی می‌شود. این بیماری در سال ۱۹۸۰ ریشه کن شد. واکسن آبله می تواند افراد را از ابتلا به این بیماری محافظت کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید